Onsdag, 8e Juli

Heya.

Andra veckan på byrån och livet flyter på. Mina arbetskamrater är urgulliga och min fantastiska tyska utövas flitigt. Guten tag. Ich verstehe nicht. Do you speak English? Hade möte med Arbogas evenemangsfixare igår och tog på mig ungefär trettiosju uppgifter för mycket för mitt eget bästa. Damn Mary. Är stressad som en okastrerad hanhund och mitt humör har varit rejält down under i några dagar. Tackar vet jag en sambo som verkligen orkar handskas med mina svängningar och som köper hem rallyspel för att lugna mina nerver. Ni karlar är ett släkte för sig. Jag skiter i allt och gnäller medan han lugnt ser på, vilket drillar mig än mer att bete mig som en snorunge. Sorry Tiger. Ikväll lovar jag att köra sönder mina aggressioner under gaturacet.
På fredag inleds renoveringen av Tigerns lya. Om allt vill sig väl åker vi till Västerås för att snusa igenom IKEA, Chilli och Lagerhouse för att plocka ihop något vettigt till inredningen. Jag är sjukt sugen på att pula korgen full av skit, men Pete hade nog alldeles för rätt när han påstod att vi förmodligen har mer nytta av en soffa än tre rosa tärningar första omgången. Sen får vi inte glömma att Mandy blir 26 på fredag. Så utgång helg är lite lagom störtspikat, precis avlöst av Elena som anländer till stan på måndag. Nu ska jag återgå till mina utlänningar som doppar näsan i italienska tidsskrifter.

Vi får se den här bloggen som ett litet uppehåll under sommaren.
Sköt om er mellan varven.

Kommentarer
Postat av: amanda

puss på dig!

2009-07-08 @ 16:58:10
Postat av: Maria

Puss tillbaka!

2009-07-09 @ 16:02:58
URL: http://enmaria.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0