Lördag, 28e Februari

Bon Iver- Skinny Love.

Vaknade med en strimma vårsol i rummet... och en vårdag brevid mig.
Jag tror jag börjar blöda ner mig.
Ska iväg till Kina och proppa käk med min padre och min lillskit till brorsa, sen hem till Emi för att träffa upp mina bönor över några glas vin. Muuuse! Lägenhetspärla efter nio, sen vidare till Köpings Mecka, Hantverkaren! Jag är glad, det vankas fest och jag tillbringar helgen med mina pumor... och en tiger. Jag tänker inte ens fråga om det kan bli bättre. För det är vi otroligt överens om att det inte kan bli.

Se nu till att roa er ordentligt.
There is no day... like Saturday. Kaboom.

Tina Dico- No time to sleep

Tina Dico- No time to sleep



I'm off to Estocolmooo.

Torsdag, 26e Februari

Om tio minuter är det fredag.
Redan.
Fredag.

Som jag har längtat.


Torsdag, 26e Februari

Matt Hires- Turn The Page.

http://www.myspace.com/matthires

Torsdag, 26e Februari

- Du minskar huvudfläkten med ett steg.
- Du minskar huvudfläkten med ett steg.
- Du ökar huvudfläkten med ett steg.
- Du minskar höger ansiktsfläkt med ett steg.
- Du minskar ansiktskanonerna med ett steg.
- Du minskar ansiktskanonerna med ett steg.
- Du ökar ansiktskanonerna med ett steg.
- Du ökar höger ansiktsfläkt med ett steg.
- Du ökar höger ansiktsfläkt med ett steg.
- Du minskar vänster ansiktsfläkt med ett steg.
- Du minskar höger ansiktsfläkt med ett steg.
- Du ökar höger ansiktsfläkt med tre steg.
- Du minskar vänster ansiktsfläkt med ett steg.
- Du ökar väster ansiktsfläkt med två steg.
- Välkommen till power solar AB. Om du trycker på den gula informationsknappen får du en ingående information om vilka funktioner jag har att erbjuda.
- Du ökar höger ansiktsfläkt ett steg.
- Du ökar huvudfläkten med ett steg.
- Du minskar höger ansiktsfläkt med ett steg.
- Du minskar ansiktskanonerna med ett steg.
- Du minskar ansiktskanonerna med ett steg.
- Du ökar ansiktskanonerna med ett steg.
- Du ökar höger ansiktsfläkt med ett steg.
- Du ökar höger ansiktsfläkt med ett steg.
- Du minskar vänster ansiktsfläkt med ett steg.
- Du minskar höger ansiktsfläkt med ett steg.
- Tack för besöket. Välkommen åter.

Ha. Fascinerande.
Idag pratade jag med ett levande solarium för första gången i mitt liv.

Torsdag, 26e Februari

Svar på kommentar:

Postat av: Mig

Varför låter det som du har lagt till dig med en "fejk" sthlms dialekt...?
Borde du inte ta till dig lite mer av Borås-dialekten, den är så mkt mysigare...

Ey Mig!
Jättebra att du frågar faktiskt, du är inte unik i den funderingen. Jag har haft en rätt plastig dialekt i många år. BIG mistake. You don't like, I don't like. Skitbra idé om Borås-dialekten, jag ska verkligen försöka lära mig ett och ett annat... Men jag har tametusan ingen aning om vart Borås ligger(!?)... Kan du guida? Personligen skulle jag hellre snappa upp lite av min ursprungliga västmanländska, jag tycker den är urcharmig! Ibland gör den sig hörd, men det är allt för sällan nuförtiden. Jag ska försöka fånga min vän Empa på en inspelning, så ska du få höra ett klockrent exemplar på Arboga-mål. Hon låter förjävlig när hon öppnar munnen. Hur gulligt som helst!

Tack Mig! Mer sånt! Det gör både er och mig klokare.


Torsdag, 26e Februari

Maria goes video

Tre skit och fem vänner på 2.23:

Torsdag, 26e Februari

Dagen innan fredag...


... och jag mår bra.
Examination. Sen gymmet.

Onsdag, 25e Februari

Joshua Radin- What if you

Onsdag, 25e Februari

Samans bubblavatten


Onsdag, 25e Februari

Ett a-ha (!)

Hittade min gamla klocka i mammas skräpskål,
så nu ska jag vara sådär jättehipp och kråpa ihop ett hals-ur.


Onsdag, 25e Februari


Hemma och färdigarbetad. Sista rycket i morgon, exemination. Sen är jag så off mot helgens bravader, jag ska släcka ner 38% min intelligenta hjärnhalva och vara totalt hjärndöd till på måndag. Mackan höll på att skruva ur mina muttrar redan vid tolv i morse, då han fick för sig att köra en runda fader abraham precis när jag blivit på tok för irriterad på hela arbetsupplägget. Kortslutning. Jag borrade ner gaddarna i underläppen, tog ett djupt andetag... och förblev lugn:
- Mackan... Om du inte håller käften så slår jag ihjäl dig.  
Med en nervös underton fick jag som svar:
- Aaaaahahahahaha.
 
... och där slutade livet för Marcus Gustavsson.

Onsdag, 25e Februari

Bruce Springsteen- Backstreets.
 

Onsdag, 25e Februari

Jag har uppdaterat min sneakerssamling:


Tisdag, 24e Februari

Ligger utslagen i Mackans soffa medan resten av packet kör lovebun i dubbelsängen. La precis in ett förslag om att dra en hotellfrulle i morgon bitti, och plötsligt blev jag kvällens populäraste. Wei. Dags att flika in några väl valda ord till damerna innan jag däckar. De verkar ha alldeles för kul utan mig.

Tisdag, 24e Februari

Sitter hemma hos Marcus och rabblar igenom vårt arbete. Så jävla rörigt att dra ihop en sammanställning om hur man startar ett eget hotell. Vi garvar mest, headbangar och äter pizza. Jag kravlade mig upp vid elva som en totally destroyed woman i morse, men ju längre dagen har gått, desto piggare har jag blivit. Med någolunda beräkning innebär det att jag kommer toppa mitt esse omkring fyra i morgon bitti. Weiweiwei.
Radiojävln tjatar om någon jävla förlovning. Kronprinsessan och Westling. Ofan? Redan? I knew it! VEM var de som publicerades i Aftonbladet med samma nyhetsspåning för fem år sedan?! Va va? Who was it?

Jo. Jag. 
Läs och njut.
Det här kan faktiskt vara världens mest invalida artikel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article295873.ab

Tisdag, 24e Februari

Sms 08:59:

Emi: Grattis!
- Vad har jag nu gjort?
Emi: ... På fettisdagen!
- Åfan. Mums!

Jag älskar födelsedagar utöver den 24e april.


Tisdag, 24e Februari

09:38. Telefonen ringer.

PS:  Hej! Jag ringer från eventbolaget PS. Communikcation.
- ... Öh. Hej.
PS: Jag sitter precis med ditt CV här, och jag måste säga: Gu vilket härligt CV!
- ... Hm. Tack... Säger man tack?
PS: Jo, det kan man nog göra. Vi tänkte bara höra lite hurdan du är.
- Jag är nyvaken.
PS: Haha. Jag med.
- Guld. Vad skulle ni vilja veta?
PS: Har du några referenser vi skulle kunna ringa?
- Jodå... Vänta en sekund.
PS: Okej.
- Alright. Redo?
PS: Jadå.
- Från Telenor, Slawomir... En brysk polack. Men bli inte rädd när han svarar, han är faktiskt rätt okej ändå. Sen har vi John från Båstad, han kommer säkerligen vilja lägga in stöten när du ringer, men sånt där kan nog prata dig ur. Jag vet inte om du behöver några fler, men så har vi ju Jenny från Akademin, hon håller i ett par av mina senaste LIA-referenser.
PS: ... Eh... Ja... Vi får se vem jag ringer.
- Ja, jag förstår det.

...

Måndag, 23e Februari

Maria goes video

Vi gör ett försök med mitt omejkade tryne.

Måndag, 23e Februari

My home got them many colors















Aerosmith- Amazing

Nu ska jag göra något jag inte gjort på över fyra år.
Ta en tupplur.

Måndag, 23e Februari

Good morning fellas!

24 timmar utan sömn, och än är jag inte död. Tadaaa.
Oscarsgalan innehöll allt jag hade kunnat önska. Hugh Jackman som konferensiär (BIG mums!), Heath Ledger som vinnare och Jolie i publiken. Nu ska jag bara försöka hinna med att svepa mitt morgonkaffe innan jag kilar till plugget. PM-arbetet är nästan klart, så när på ett par sidor. No problemo. Det är färdigknåpat lagom till kvällen. Se nu till att gotta ner er i vår nya vecka. It's just another magic monday!

Saijonara.

Måndag, 23e Februari

 
För en sådär tio år sedan, hade jag en önskan. Att Eagle Eye Cherry skulle bli min bästis. Jag har försökt arbeta på saken och kommit fram till att vi förmodligen kommer bli det alldeles snart. Faktiskt. Han har inte hittat mig än bara. Den där skånepågen. Whatsoever folks: Save Tonight kommer alltid förbli en av mina all time favourites. Om det beror på min blivande bästis eller inte, det vet jag inte. Men luftgitarra i svängen in mot köksknuten och gnola till låten, det kan jag. Och jag gör det bra.

Till det har jag en växande känsla i magen. Inte bara vinterhull, inbillade graviditetssymptom och muskelförtvining. Något helt annat. På fredag ger jag mig av på en liten roadtrip, som kan bli en rejäl dänga i mitt liv. Fem och en halv timme Skåne-Stockholm. Två timmar Stockholm-Köping, och jag är bara ensam halvvägs. Helt fantastiskt kommer det bli. Det tror jag.

Mmm. På god väg mot ett skönare 2009. 

Söndag, 22a Februari

Det här med uppesittarkvällar sätter griller i skallen på mig. Jag är expert på att grubbla. Klurade i några timmar över en världsomvälvande fundering och till slut kunde jag inte hålla mig längre. Jag var tvungen att fråga.

- Du... Hur länge tror du man kan hålla sig vaken innan man dör?
Bosse: Prova och se.

Att han alltid har så bra svar på allt.

Söndag, 22a Februari

- Den här ska jag ha! Den här SKA jag ha!
- Varför?
- Men förstår du inte? Den kommer förändra hela min tillvaro!



Jag erkänner.
Det var nog lite väl optimistiskt.

Söndag, 22a Februari

Oasis- I'm Outta time.


Oscarsgalan är på igång. Vet ni att jag har bott på samma hotell som Oscarsmiddagen hölls i 2004? Beverly Hills Hotel. Någon dag under min intervjuvecka hos Marciano. Jag har för mig att jag var där två dagar efter själva galan, och kan ha vistats i samma lokaler som en världsstjärna. Two days after, det vill säga: jag andades fortfarande Josh Hartnetts baciller     o c h      jag kan ha suttit på samma stol som Brad Pitt.
Sug på den du.


Söndag, 22a Februari


Mitt PM går framåt.
Jag har skrivit: Hotel Tylösand. Precis så. Hotel Tylösand.
En rubrik. Och det är ju alltid nåt.


Söndag, 22a Februari

David Gray- Shine.

Söndag, 22a Februari

Coldplay- The Scientist

Söndag, 22a Februari

Darpö 26
Båstad, Adams hak- Madison





























Söndag, 22a februari

Frukost.


Min kamera är kung på närbilder.
Den här egyptianska jordgubben lever inte längre.

Söndag, 22a Februari



Ännu en söndag, morgonfrillan flätad, rysligt kallt.
Har ett PM-arbete som ska vara inne i morgon. Deadline 23:00. Men eftersom jag är världens mest aktsamma människa, som planerar varenda liten detalj till det yttersta, så har jag inte ens börjat. Silverburkarna är på plats och gårdagens candyrester har jag redan pulat till frulle för att få igång blodet. Sockerdopning. There is no way out of here. Jag ska skriva som Michael Bolton springer!

Usain Bolt?
Ofan. Same same.

Lördag, 21a Februari

Good day comprados.

Snodde Jens dator på hotellet och tänkte plita några rader. Var uppe vid kvart i fem, typ samtidigt som tuppen sätter på sin första höna, kom till Halmstad vid sju, och fick veta att jag egentligen började tio. Yummy mr Baloney. Luktade förmodligen som en urkorkad whiskeyflaska och var trött som en slak banan. Allmänt ful faktiskt. För att väga upp tillståndet så har jag bjudit på både det ena och det andra under dagen. Lite oboy, lite kaffe, en bulle, några frukter... och så mig själv då förstås. Gästerna blev svinglada. Så pass att VD'n gav mig en kram för ett väl utfört arbete. Hon vill ge mig jobb i sommar, jag svarade kanske. Slutade vid fyra. Erika har försökt putta hem mig, men eftersom jag är en så oerhört vänlig själ så håller jag henne sällskap i några timmar till. Jajje. Nu ska jag norpa en In Touch, sluka jordnötter och gotta mig i kändisskvaller. En alldeles lagom avrundning på en otroligt långsam lördag.

Lördag, 21a Februari

Igår blev en riktig resa.
Adam ringde lagom till arbetsstart och påminde mig om att jag hade missat Oscars födelsedag. Panik. Ringde mamma som nödlösning, fixade tre timmars ledighet från hotellet och ruschade till festligheterna på Madison. Mina pojkar. Har inte den blekaste hur jag kunde bortse världens viktigaste fylla, men jag hann i vilket fall delta. Till ett. Sen gick jag hem. (Bilder ikväll).

Adams syster väntar knodd. Det fick jag veta på festen, och jag blev sådär överlycklig så jag nästan kramade ihjäl henne. Bäbisinvasionen drabbar även Båstad. Småstadssyndromet... Eller mysiga vinterkvällar utan preventivmedel. Hon skiner, jag skiner. Väckning vid kvart i fem idag av en annan knodd. Det gjorde mig precis lika glad.

Nu ska jag till mitt obetalda jobb. Sista dagen. Sen till Ängelholm för att gotta mig i Bosses födelsedagstårta. Jag ska baka in mig, totalt, och mula allt som kommer i min väg. Muuums!

Trevlig lördag.

Fredag, 20e Februari

Har inga större planer för helgen. Bosse har gått och blivit ett år äldre, så jag antar att det blir galej i Ängelholm på söndag. Mamma drog på sig kräksjukan lagom till i förrgår, så jag har gjort mitt yttersta för att inte suga åt mig baskiluskerna. Fem mil, räcker det? Ferrarin är klar på verkstaden, ska väl hämta den också- sen in med kärran på besiktning... igen. Det var rätt kul, faktiskt. Nästan som att gå till tandläkaren, men man skjutsar in någon annan på operationsbordet. Plus att de hade världens megamontrar som började blinka när det var dags för undersökning. Det tycker jag de bör införa på Folktandvården. Då skulle jag gapa, helt gratis.

I morgon kör jag sista rycket på hotellet. Känns inte minsta vemodigt. Perra kommer förmodligen gråta en skvätt, men det är en annan femma. De där Gessles tenderar att vara lite blödiga. Skola måndag. Änligen tillbaka i böckerna. Som jag har längtat.

Sen.
Fredag.
Fredag.
Fredag.
Alla dagar bär till fredag.


Fredag, 20e Februari

Eyaa Lovers.

Guten morgen Elena.
Hello Obama.
Idag känns det givande. Jag är pigg, smidig... och snabb.
Så jag ska springa ut till köket!

Mamma påstår att 10% är hennes.
Farsan säger samma sak.
= 90% pure brevbärare (liten, grisrosa och skelögd).

Dags att ta tag i dagen.

Fredag, 20e Februari

Mindy Smith - One moment more.

Torsdag, 19e Februari

Jag har tappat bort min mobil. I sängen.



What to do?
1. Ingen mobil
2. Panikångest
3. Kliva upp
4. Gå NER för trappen
5. Svinkallt
6. Toaletten
7. Ingen mobil
8. Svinkallt
9. Gå UPP för trappen
10. Gå in i sovrummet
11. Mobil på kudden
12. Andas

Förstår ni vilket helvete jag gick igenom?

Torsdag, 19e Februari

Snow Patrol- Crack The Shutters.

Nu ska jag bomba bingen och sova tills jag vaknar.
Drömma litegrann... Bort ska jag. Några tusen mil.

Torsdag, 19e Februari


- Yo I'm from the hoods jao, mutha futha buddah.
Ungefär en lika intressant strikeapose som Blondinbellas pissblogg.
Skit som skit. Den där tjejen vet receptet till Let's Dance.
Beundransvärt.
Faaan! Jag vill verkligen inte bli blond igen.

Torsdag, 19e Februari

Ligger ungefär såhär:

... och glor upp i taket.
Har spenderat den senaste halvtimmen med att försöka klura ut min framtid. Men det är bara blankt. Nada. Fenito. Ändå fortsätter jag stirra. Stirra. Stirraaa. Som en mops med vattenskalle.
... Fortfarande... Bara... Vitt.

Suck.

Jag tror tamefan jag ska måla upp några miljoner i omärkta sedlar, precis ovanför nyllet.

Torsdag, 19e Februari

Magazin24.se:
Bonde-Emma gör fotbolls-comeback  FOTBOLL Emma Englund satsar på fotbollen igen, denna gång i Forsby FF. (2009-02-19 11:36)
Don't say it. Don't say it.
Too late.
- Wooooow.

Torsdag, 19e Februari

Yabba.

Medan alla grymt hippa människor, som tjänar dineros på sina sjukt hippa bloggar, sitter och klurar på vad de ska ha på sig i morgon, så sitter jag och klurar över vem jag hade en ägg-diskussion med för ungefär ett år sedan. Har för mig att det var med Johan, min roomie i Australien, men jag vette tusan alltså. Skit samma. Oavsett eller så skrek vi på varandra, och boxades i luften om vem som kunde koka de ultimata äggen. Jag hävdade (givetvis) att jag (självklart) är kung på tronen, medan han absolut inte kunde påstå detsamma. Att snacka ägg med mig är som att dra en turbotutte och kuta. Det smäller innan du hinner vrida trekvart. Så... Important stuff people. I am a walking äggklocka. Inget ljug. Jag vet precis när ett ägg är i den konsistens man önskar, och jag vet precis i vilken storlek jag vill ha dem för att de ska bli precis som jag förväntat mig. Jag är äggens moder (skiter blanka fan i hönorna) och Johan (om det nu var du), det var du. JAG kokar verkligen de mest ultimata äggen i hela världen. I universum. Throughout history. Så oavsett vad någon annan påstår, så vet vi det nu.

Det var väl allt.
Nu ska jag koka ägg.

Tisdag, 17e Februari

Tisdagsfilosofering.

- Du... Bosse. Om man äter och dricker samtidigt, hamnar allt i samma mage då?
Bosse: Nej.
- Precis vad jag trodde!
Bosse: ... Inte om du är en ko.

Det här med människokroppen har alltid fascinerat mig.

Tisdag, 17e Februari

Stämning: På topp
- Vad kom morsan in och gapade om?
Bosse: Alla på hennes jobb har vinterkräksjukan.
- ... Ofan.
Stämning: Deprimerade
- Jag orkar inte bli sjuk.
Bosse: Inte jag heller.
Stämning: Självmordsbenägna
- ... Men jag brukar inte bli sjuk.
Bosse: Inte jag heller.

Tisdag, 17e Februari

Vår!

Idag har enmaria.webblogg.se funnits i två år.
... och du läser den fortfarande?
Sweet! As Emi says: Stay cool.




The Killers- Read My Mind.

Tisdag, 17e Februari

Oasis- Stay Young.

He-he-hey.
Vaknade med solsträngen rakt i fejan, dåsig in bed. Känner mig som en halvblind sparv som ramlat ur boet, slagit skallen i en lövhög och precis vrålat ut mina frustrationer. Sjuttio meter upp till morsan liksom, easy bananas som nykläckt och naken? It's a sign! Yep... jag måste kravla mig upp.

Måndag, 16e Februari

Shoot!

Klockan är fem i elva, och jag ligger degad i sängen. Redan. Det händer ungefär lika ofta som en munskjutning i Führerbunkern i Berlin. En gång i historien. Tänkte jag skulle riva igenom myspace till jag somnar. Musicooo. Ledigt i morgon i vilket fall. Gymmet, sen våldgästa morsan. Ferrarin ska in på operation och svetsa underredet. Så jag ska sno en av deras bilar. That's about it. Mer spännande än så ser inte mina framtidsutsikter ut. Meeen... Jag ska försöka dra i diket för er skull. Har märkt att mina läsare sinat, men jag tar för givet att 38% var nittiofemmare som koolade med en gammeldansk i näven kring årsskiftet. Så jag bryr mig inte. Däremot kan jag hålla med om att jag blivit betydligt torrare (piss-boring) jämfört med hur jag var förr. Vet ni varför? Mitt skrivande skiftar med säsongerna. Vintern är inte riktigt min årstid.

So well folks.
Håll ut.
Våren är strax här.

Måndag, 16e Februari

Ray Lamontagne- Crazy (Gnarls Barkley Cover).

Klockan är över ett, jag är svintrött, och har sisådär ett åttatimmarspass framför mig.
Motivation som en kardborre. Det här kommer gå galant.

Söndag, 15e Februari

Zzzz.

23:08

01:15

Schleten. Värdelöst. Nu har jag grubblat i timmar.
Jag borde sova.

Söndag, 15e Februari

Jack Savoretti- Dr. Frankenstein.
 

Helvete. Jag har närhetsabstinens. Hur fan ska man lösa den problematiken med tre döda växter som enda sällskap? Otroligt upplyftande. Här har man snackat med krukjävlarna i åtta månader, och så går de och dör ändå. Never trust a yuccapalm.
Nighty mighties. Nu skiter jag i det här. (Lägg hemskt gärna märke till min muskel).

Söndag, 15e Februari

Ey.

Idag morsade jag på Gessles brorsa, närmare kommer jag nog aldrig komma kungen. Han var trevlig och jag vidarebefordrade ett paket från Pär. Han fyllde tydligen år. Sen fakturerade jag Perra kostnaden av rummet och en tjuga från minibaren, snacks som hans brorsa hade satt upp på rummet. Policy heter det tydligen. Ni vet, sånt man måste följa... Som att fakturera ägaren av hotellet en hotellnatt och en påse nötter.

Sitter med hårfärg i rötterna, dricker zero och käkar candy från ica. Jag fick sockerspasmer efter jobbet. En vecka utan skitsaker! Damn I'm good, men nu är jag körd. Med en Veckans Nu i näven kan det knappast bli en bättre avrundning på en söndag. De skriver om Silverstedts uppskrapade knän på röda mattan. Jeez. What a scoop! Ungefär som Emi efter en het natt mellan lakanen. Hon hade varit förstasidesstoft var sjunde dag.

Nu ska jag trycka ett par ägg och försöka påbörja mitt PM i Hotellkursen.
E.T, jag ska verkligen försöka ta mig hem den 14e.
Over and out folks!

Lördag, 14e Februari

- Blombud till Maria Kekonen, Hotel Tylösand. Vilket rumsnummer bor hon på?
- Nej, hon bor inte här.

... Någon knappar pluspoäng.

Tack.

Lördag, 14e Februari

Go(r)dagens.


Igår körde jag en riktig 007 från Halmstad till Båstad efter tio, smetade raggarkakan i ansiktet på tre raka och kutade över till grannen. Nästan alla guldgossarna fanns på plats, fulla i fan med alkoholen i nävarna. As usual. Mina små vänner. Som jag har saknat dem. Tydligen hade Ponta överlevt sina två månader på Bali, något ingen riktigt hade räknat med, så humöret var kryddat med hans närvaro. Vi hamnade på Madison vid tolvsnipan, hetsade drycker och stod på händer (Beep. John). Strebel är tillbaka från Brasilien, Båstads andra neger, och så morsade jag lite på Adam. Sen sällsade jag med Olof efter två, vi ringde några samtal, frös arslena av oss och asgarvade. Snipp snapp, en lyckad fredag.

... och i morse försov jag mig. Helt omedvetet.
Så jävla skönt.

Fredag, 13e Februari

Missy Higgins- They Weren't There


Fredag, 13e Februari

Good Morning sunshines, Camp Crystal Lake och Jason.

Vi har en helt underbar fredag. Yes, det är nästan så det rycker i kroppen, så mycket ser jag fram emot den. Idag ska jag jobbaaa, jobbaaa och jobbaaa. Förmodligen göra mig lite illa. Och jobbaaa. Tills jag är helt utmattad.
Pratade med Wester på Västmanlands Kommuner och Landsting igår. Min praktik vecka 13-15 är spikad i Västerås. Up up and away. Äntligen lite spare time med Köping. Jag ska smutta lattes med mina pumor, springa långrundor med Emi och välkomna våren på Stora torget med Mandy. Sen ska jag hänga på Hantverkaren varenda helg och dricka slabbiga bärs till Sveriges mest dunkade DJ. Jafan. Har de öppet på onsdagar nuförtiden?

Hepp. Nu ska jag pilla sönder skallen på min katt. Han är så söt när jag gör det. 
Aktiverar sina laserögon, drar på sig batmankåpan, hugger mot mig... och sånt.

Höhö. Gnugga gnugga!
Tjarå.

Torsdag, 12e Februari

Nu ska jag in och besikta ferrarin.
Morsan gapar att jag måste sminka mig.
Hon tror den går igenom lättare då.

Torsdag, 12e Februari

Pang i bygget.
Vardagsmat i min umgängeskrets.
Brevlådan 05:32.

Hej grannar ovanför,

vi är oerhört tacksamma att ni inte har lika hårda hälsar som föregående hyresgäst. Däremot vore vi tacksamma om ni kunde se över eran säng. Det är ett gammalt hus vi bor i och såklart är vi medvetna om den problematiken m.a.p lyrdhördheten. Trots det tänkte vi att ni kanske ville vara ensamma om erat privatliv. Har ni några åsikter om detta får ni gärna komma ner och ta det med oss så behöver det inte bli missförstånd hoppas vi :)

Med Vänlig Hälsning,
Andrea och Conny.

Say no more. No more.

Torsdag, 12e Februari


Melanie Horsnell

Klick klick.

Onsdag, 11e Februari

Kreativitet på hög nivå.

I've got them many hearts. Spridda över hela landet, och utanför.
Här får ni lite bekräftelse, som ett fult litet kludder på posten.

Onsdag, 11e Februari

Up up and away!




Sands Bakficka, latte och cola, öppen brasa, sött sällskap. Urmysigt!
Fick till och med någon minut till övers för lite spontanshopping.
Hemligheter.

Onsdag, 11e Februari

It's spring baby.


Upp och hoppa mänskor!
Gymmet i morse var en träningskatastrof. Fick en tillsägelse av min PT, köttbullen, att jag verkligen måste se över mina träningsrutiner. Ett pass i månaden duger tydligen inte i hans ögon. Jag bara: Nähe? Så nu ska jag kuta till fiket och klämma en kaka med Anna.

Onsdag, 11e Februari


Idag kom det fram en gubbe på gymmet, och viskade i mitt öra:
- Gu, så gott du luktar.
Jag vände mig om, tackade så vänligt, och svarade:
- Men det gör inte du.

Så gick han.

Tisdag, 10e Februari

I've got mail.


... Jag strök precis sönder min strykbräda, klämde fingret och dämpade strykjärnet med tån. Det känns som jag är förföljd av skador, men det är nog bara en vacker ohyra. Owell. Parallellt med detta damp det ner ett mail i min inbox, om jobberbjudande på Köpings lilla turistbyrå i sommar. Jag har hela tiden tänkt tanken att årets varmaste månader skulle kantas av afterbeacher i Tylösand, då jag fått en förfrågan om arbete även där... Men så gick den där jävla strykbrädan sönder, mitt finger krossades, stortån blev mos, livet passerade i revy och tanken om livskvalité sköt upp som en bomb i skallen. Livskvalité är en kall bärs med bönorna på hemmakrogen en julikväll, grillkvällar hemma hos Jennie i Hagelsberga, båtfärder till Kungsör, joggingrundor med Emi, midsommar på Dåvö och snuskbad på Malmön. Eller varför inte nämna kebabmoff med Amanda efter solen gått ner, burkpantning med Empa, deeptalks med Elena, popcornmulning hos Alice, milspromenader med Emmy, coverband på Westerqwarn, allsång till Jimmy Janssons återkommande dänga (we do love it!), picknik på Ströbohög, och fisketurer med farsan. Livskvalité är givetvis även Båstad, mina urgulliga grabbar här nere, Gånarp, Thuressons, den obeskrivliga stämningen när folkanstormningen tar fart, Madison's, Pepe's, Badkrukan, tusen flaskor rosé... Jag älskar det! Men när jag tänker till, så kommer förmodligen mina framtida vägar sluta samman här nere, så somrarna i Båstad står kvar. Btw, så har jag hela Juni ut i Skåne, och det räcker gott och väl till att hinna bli alkoholiserad, inkastad på avvänjning och ut igen.


... men...
jag vet inte.


Tisdag, 10e Februari



Städning är ungefär lika uppmuntrande som att fylla den 29e Februari, men det måste göras, likväl man måste bli äldre. Även om det bara sker vart fjärde år. Så idag folks, idag, ska jag gå lös med moppen och utplåna varenda bakterie inom synhåll. Yep, fråga inte. Det är e n o r m t stora bakterier. Typ King Kongs pälskvalster.

Muuums så mysigt!
I will show no mercy. No mercy. 

Måndag, 9e Februari

We've got a hit.




Idag körde jag afrikansk dans i mitt vardagsrum. Helt själv. Skitkul var det. Jag studsade som en liten igelkott på grönbete, i ungefär en kvart. Sen stendog mina ben och jag tappade hänget i luften. Så jag bestämde mig för att köra ett fritt fall i trappen istället. Tanken var egentligen att jag skulle göra en afrikan nedför första steget enbart, men jag hoppade helt galet och körde en Jordan i golvet. Sju meter höjdhopp utan ribba, stav och luftmotstånd. Typ krossade den enda stjärt jag äger och vrålade de snuskigaste ord jag någonsin lärt mig. Men det är luugnt. Jag har inga som helst bekymmer med att slå ihjäl mig. Inte alls. Jag skrattade svinhögt, så skönt var det... Och eftersom jag nu klassas som handikappad, så kommer jag ligga i soffan och glo på Armageddon hela natten.

Måndag, 9e Februari

Det här skulle jag behöva göra.

Det här skulle jag behöva göra.

Det här skulle jag behöva göra.

Det här skulle jag behöva göra.

Det här skulle jag behöva göra.

Det här skulle jag behöva göra.

Det här skulle jag behöva göra.

Det här skulle jag behöva göra.

Det här skulle jag behöva göra.

Men det tänker jag inte göra.
För idag blev jag nästan mördad.
... av en glasbit, i ett shotglas som jag hissade Oboy i. Ah ah ah! Någon sniken jävel har varit i farten. Och jag vet vem det är. Hon är 89 barre, äger ett hagelgevär och gillar inte högljudda inflyttningsfester i Augusti. En långsint liten jäkel på andra sidan häcken. Jag bara: Jaha. Ljudvallssprängaren är påväg, jag ska parkera den på hennes uppfart, köpa en Boeing, trycka på ON och blåsa peruken med John Denver i bakgrunden.

I'm leaving on a jetplane, I don't know when you'll be back again.

Söndag, 8e Februari

Kan ni tänka er att någon så oskuldsfull och söt...

... är den sjukaste människan jag känner.
Jag hade verkligen cravings för det där samtalet. Tack bönan.


Söndag, 8e Februari


Aaa! Aaa! Jag skriker hela tiden. Tompa, praise the lord and make babies med Katie. En skallig kvinna med fisheyes, gäddläppar och en förnymmelse till jacksonnäsa. I knew it. I kneeew it. 

Min farsa är en utomjording.

Söndag, 8e Februari

Söndagstishan är på.

Den påminner mig alltid om att det finns ett tjugofyratimmarsdygn som heter måndag. Jag älskar måndagar ungefär lika mycket som motivet vittnar om livet. Haaalelujah. Haaalelujah. Yäck. Det är en killer.


Söndag, 8e Februari

Tänk om det vore så lätt...

... att radera en livshistoria genom en knapptryckning.

Impulsen knackade mig på axeln igår kväll. Han gav mig en smäll på käften, ruskade på huvudet och suddade bort två år. Bara sådär. Förnyelse i rätt tidpunkt är som en död mygga i pannan. En otrolig befrielse.  

Söndag, 8e Februari


Elvis has left the building.
Idag är det nya tider.

RSS 2.0