Torsdag, 30e April

Valborg

Home and still going.
Åker ni till Kivik så faller mina varmste rekommenadationer på det lilla familjeföretaget "Systrarna på Kivik". I morse, omkring nio, klev vi ner till den lilla restaurangen där en söt liten gumma hade dukat ett bord och förberett frukost till oss. Hembakat bröd, hemmagjord äppeljuice, inlagd sill, kokta ägg, korvar, ost, levande ljus, yogurt, musli, cornflakes, mjölk ... Muuums! Jag nästan få panik när jag möter så söta människor. Ni vet, man vill bara krama ihjäl dem så pass att man måste motarbeta sig själv för att verkligen inte göra det. Krama. Krama.

Idag blir det lugna bananas.
Pernilla ringde och checkade status för kvällen. Men så vitt jag vet så ligger den på noll. Uppsala är alldeles för långt bort, Lund orkar jag inte ta mig till och farsan kommer i helgen. Oh man, det hade jag glömt. Oh man. Oh man. Farsan kommer i helgen. Jesus Christ! What to do? What to do? There is only one thing to do.

Save yourself!

Onsdag, 29e April

Destination: Kivik

Två paket riskakor, tre ostar, tre starkcider och tre vinare senare.
Vi har det fantastiskt bra:














Boendet. 300:-/natt = 1 hus inkl. frukost:











Kiviks hamn:










Joe Purdy- Lovers Side of Town:

... Tre veckor utan en Moonlight. Jag känner i hela mig.

Mary goes Chipsmunk, part one


That was all from the Chipsmunk today.
Goodbye.

Tisdag, 28e April




Det här duger inte. Alla mina fönster vrålar försommar. Att sitta inne kommer strax innebära en sammandrabbning av både separationsångest och klaustrofobi. Lord, hear my prayers: Släpp disken fri! Hysteriskt. Jag måste UT! Nu!

Löpning- check.

Ihopskrapat

Betalat räkningar- check
Betalat hyran- strax check
Pluggat-
Dammsugit-
Dammtorkat-
Moppat-
Tvättat-
Diskat-
Pantat-
Gymmat-

Why me man? Why!? Jag blev plötsligt rätt skeptiskt till hela idén.

Tisdag, 28e April

Joshua Radin- Lovely Tonight:


I morgon åker vi till Kivik för att undersöka vad som kan göras med turistutvecklingen i byn. Förmodligen stannar vi över natten. Sovit dåligt i natt. Men det skiter jag i, pigg som en sommarlärka. Idag ska det städas. Vintern ska slungas ut genom fönstret.

Dagsutflykt

... till Ullared.

Ligger i sängen och gnager på en ölkorv. Inte gjort ett dyft sen jag kom hem från Varberg och Sveriges motsvarighet till Huset Fullt. Vet ni att GeKås omsätter ungefär tre miljarder kronor per år. Det motsvarar en stadig intäkt på åtta miljoner tvåhundranittontusen etthundrasjuttioåtta kronor dagligen. Skjut mig i pannbenet liksom. 
... och likt en religiös vision uppenbarade sig en framtid framför mina ögon.
Jag ska starta GeSåk.

Teo och Mackan på språng (Byrackorna):

One kebabsallad tack (otroligt bra kvalitet).

Jag är kär i min picknick-korg som Mackan & Helena gav mig.
Kvinnan till höger fångade jag på GeKås för sjuttiolappen.

... Och ett par glajor på MQ outlet för femtio spänn.

Mysbrallooor!

... Sen har det samlats en hel del alkohol i min lya sedan helgen. Jag uppskattar verkligen att mina vänner visar sin kärlek genom att dränka mig i druvor. Mums!





Santa Maria

... fjärde dagen i rad.

Skörbjugg?

Beep beep



- Det bor en ful liten terrier över gatan som skäller hela tiden. Jag får tokspel på skiten! Hade jag haft ett avsågat hagelgevär så hade jag skjutit huvudet av hundjäveln på en gång.
Jenny: ... Hårt igår?
- Ja.

Söndag, 26e April


Jag har legat lealös i två timmar. Mitt hjärta slår tomgång. Det är nästan så jag måste stanna upp och lyssna för att försäkra mig om att jag andas. Herregud människor. Jag är säker på att bakfylla ligger i grund för 70% av världens ouppklarade dödsfall. Inget ljug alltså. Tvärstopp i höger lunga, revbenen knakar och tårna gör ont. What to do?
-Don't give in Mary! Stay away from the light! Nooooooooo!
Jisses.
Idag är verkligen ingen bra dag att avlida på.
Jag är alldeles för blek för det.


Musico

Milow- Ayo Technology:

Otroligt skön dänga. Skitsnygg video.
Tack än en gång för alla gratulationer.
Ni är fantastiskt söta måste jag säga.
Tänk om alla dagar var som den tjugofjärde... och tänk om jag hade varit He-Man. Då hade jag klarat av det här. Nu är jag bara en simpel sill med magsmärtor och stelkramp.

Söndag, 26e April

Jag är så sjukt jävla bakfull att jag inte orkar prata. Fruktansvärt jobbigt att andas. Tror jag ska sluta med det. Lyckad kväll. Första beställningen: Tre drinkar och tre shots. Sen blackout. Hemma innan tolv inatt... Sägs det. Den där Strebel. Helvete i gatan alltså.

Vi vann matchen (3-2) och mitt knä är blått. Det stack ut en blodutgjutning precis invid mjukdelarna vid slutsignal. MachoMäry. Typ James Bond i Adidasbrallor och benskydd. Jag snurrade som en uppochnedvänd hackspett med kräken i halsen. Fortfarande onykter. Om jag inte hade klappat igen mandlarna hade jag rävat tio gånger i mittcirkeln eller skjutit en spya på domaren. Mums. Rävdusch mitt på ljusa dagen. How to capture a moment liksom. Spy på gubben i gult.


Hepp. Mr.Moonlight... Nu ringer jag dig.


Lördag, 25e April

Goood Mooorning


Bakis, javisst! 
Kvällen var urmysig. Lugn. Men urmysig. Jag är förmodligen den enda som inte minns den sista konversationen som utbyttes vid tolvsnipan, men så ska det vara när man nästan fyller gumma. Har en hel del käk kvar från igår, så jag håller alla tänkbara lyckobringare knutna för att Mackan och Helena kommer och äter mig ur huset  i eftermiddag. Tacos i överflöd tamefan.
Vädret är åter igen underbart. Glömte plånkan i Ängelholm igår, så jag måste ut på en liten roadtrip. Vid tre är det match i Torekov. En del av badpojkarna sparkar boll. Lite senare inpå kör vi igång grillen och slänger fläsket på glöden. Sen folks, sen är det KÅR-fest på Pepe's Bodeeega. Strebel pekade mig i nyllet och uttryckte sig väldigt stilfullt: - "Jag ska suuupa ner dig i morn Kekonen!".
Ha. Tänka sig att till och med nattklubbschefer kan ta sig vatten över huvudet. Det kan han bara ta å glömma ser ni. Jag ska vara halvnykterist hela natten. Match i morgon. Division 5. Jävligt seriösa grejer.

Lugnet före stormen

Lokan vilande mot tungspetsen, Joe Purdy i bakgrunden, blommiga kinder.
Ni myser väl lika mycket som jag?
Ska strax mejka nunan och ratta Ferrarin mot Båstad. It's absolute städning, matlagning och uppkorkning. Absolute jäkt. Men njuta lite till... Det tänker jag. Det är ju ändå en sån dag idag... En sån outsagd dag som ligger patent just för mig år efter år.
 


Grattis Märy

Så sjukt heta bullar

... det är nästan så man bara vill äta upp dem.
Precis som man vill göra med Eden.


Idag är det en dag

... som alla andra.
Men siffermässigt blir jag ett år äldre. Twentyfour barre. Ha! Det hände verkligen inte igår. Ett stort tack för alla gratuationer! Smygkampanjerna har gett resultat.

Mina Änglapäron briljerade med husprylar. Blockljus, blockljus, blockljus, dekorationsglas, underkläder, smink, böcker... sommardäck (som sagt, husprylar)... 78 kanelbullar, och den här otroligt vackra kvinnan som kommer pryda en stor del av min trappvägg:

Mr. Moonlight skickade ett igenbommat packe med posten. Vid sju drog han upp mig med skönsång genom mammas bärbara Panasonic och telepaterade en sax till min näve. Det krävdes en förjävla kraftansträngning att klippa upp kartongen, gräva bland hjärtan, Björn Borg och 28 par strumpor för att nå ner till botten. Köp mig långsamt liksom. Först ville jag slå ihjäl karln, sen blev jag förbannad, sen sentimental för att jag blivit förbannad. 
En ny kamera.
En alldeles skinande och fantastiskt ny kamera. Utan sprucken display och glappande sidoram. Det krävde bråkdelen av två sekunders tystnad, sen smälte jag ner till en nyvaken liten inälvspöl.




... Han är ju så underbart söt ändå.

Idag ska jag ta greppet om dammsugaren och suga rent i lyan. Vid sju kikar badpojkarna och Akademitöserna in. Taco, asgarv och Carlsberg. Det ska min kväll handla om. Full fokus on the bärs folks. Jag älskar maltiga drycker.

(Hörrni! Har jag någonsin nämnt att jag kan trixa med strumpor? Jag kan köpa tio par, men ändå bara äga två udda när jag kommer hem från affären. Jag vet precis vad det grundar sig i. En sjukdom. Socks Disease. Tror det är genetiskt eller nåt.)

Torsdag, 23e April

Men?


Som en ljuv liten sommarsparv kvittrade hon i mitt öra: "Hej, det är jag! Jag är i Båstad". Min söta Sandra. I Båstad! Årets största surprise. Jag racade till Sands Bakficka och sprang rakt i famnen på puman. Vi hann inte mer än kramas och dra av de senaste månaderna på femton minuter innan hon vände tillbaka till Stockholm, men allt är relativt. Jag och mina barndomsvänner ingår i ett blodsförbund där man egentligen inte behöver säga mer än utbytet av två blickar och ett andetag för att sammanfatta livet. Den där kvarten var all tid i världen. Gu så jag älskar dem. Mina underbart vackra donnor.


Off to school


Med små revor, converse och tisha.
Solen står hur högt som helst. Sommar snart väl?

Onsdag, 23e April

God morgon alles




Tusan att jag inte fiskade upp en webcam tidigare i karriären, då hade jag verkligen kunnat centrera hela bloggen kring mitt tryne 24/7. Solen gick upp 06:32 idag. Måsarna vid 06:12. Klev upp till Kelly Clarkson under Morgonpaset i P3 klockan sju. Eller... "Klev upp" är nog fel ordval. Jag slog upp ögonen, svävade och ropade "I'm flying Jack. I'm flying!". Som en liten ihjälparkad badboll. Hjärtat fullkomligt klappade halsmandlarna när den Amerikanska Idol-bruden klämde i "My Life Would Suck Without You"! Tydligen hade jag lyckat dra upp volymen på min klockradio till hundra decibel. Inget ljug allså. Hundra decibel. Det är dagens impressive moment; att något så litet kan skrämma ihjäl en vuxen kvinna. För det är jag i morgon. Vuxen.


4 sekunder i rampljuset

Nyduschad and ready for bingen





Om blickar kunde döda

Jag vaknade och hyperventilerade en natt.
En otroligt realistisk dröm. Jag mördade fyra själar.
Idag fick jag mina farhågor besannade. 
Saman, Rebban, Åsa och Linnéa drar på charter nästa vecka.

De jävlarna.
Hold me tight people.

Onsdag, 22a April

Jay Brannan- Can't Have It All:

Igår somnade jag nio. I söndags, halv sju. Jag tror min hjärna kör en första hjälpen. Är inne på morgonens andra ramlösa, gäspar och smyglyssnar på nyheterna. Det händer inte mycket vettigt i världen.

Onsdag, mission: Skola och träning. Teori fram till 14, sen studier på eget initiativ. Dvs, no studier. Det är rätt fascinerande det där, med folk som verkligen kan plugga när de egentligen inte behöver. Jag önskar att jag var en sån. Men det går inte. Jag drabbas av kallsvettningar och panikattacker när jag håller i studiemedel på fritiden. Det är därför jag alltid centrerar mina marathonplugg till dagen innan examination. Försvarsmekanism. Jag skulle helt enkelt inte överleva annars.

Onsdag, 22a April

Aprilvandring, Ängelholm










Great Lake Swimmers- Song For The Angels:

Onsdag, 22a April

07:05
Mamma: Men guuuuu alltså så kul det ska bli att åka till Ullared! Jag hinner ju aldrig åka iväg på saker som det här annars. Jag ska shoppa shoppa shoppa! ... Nu kommer Annika! Ha det så kul i skolan Maria.
- Jaja. Se till att överleva bara.

07:40
Beep. Beep.
Bosse: ... Aa... ... .... Okej... Vart är ni någonstans? ....Marstrand? ... Suck... Jag kommer.
Klick.

- Vad hände?
Bosse: De har fått punktering.
- Ahahahahahahahahaha!

Tisdag, 21a April

Ängelholm





Tisdag, 21a April

Det våras i kläderna


Frukostmötet avklarat. Vi har en grymt bra idé. Totalt omöjlig att genomföra utan några tiotal miljarder till övers, men ändå. Helt rimlig. Nu ska jag packa träningsväskan och åka till Ängelholm. Min mamma tar emot mig med ett öppet fikabord.
Och du. Stanna gärna till om du har vägarna förbi.

The Weepies- World Spins Madly On.

Tisdag, 21a April

Ny dag


Nya låtar av Joshua James.
Solen bokad! Tror inte gruppuppgiften kommer vara mer än ett par kaffe lång. Tjejerna jag arbetar med är flitiga små donnor. Idékläckare de luxe. Vi ska nog få Kivik på världskartan. Ska kila över till mamma i eftermiddag, slänga mig i gräset, andas värme och äta nybakta bullar. Sen ska jag faktiskt ut och försöka ta mig runt 1,6 mil. Observera försöka, en otroligt relevant detalj i den här frågan. Bosse äger en flakbil som har kommit till användning förr. Hugah.

Tigern väckte henne i morse. Han väcker henne alltid med ett sött litet sms. Varje gång hon läser ett nytt stannar hon upp en sekund, kollar runt lite i rummet som för att kontrollera att ingen ser, och läser det igen. Kisandes mot skärmen. Precis som när ögonen träffas av en första strimma vårsol i vintermörkret. Oftast låter hon mobilen vila i handen därefter. Vila... tungt. Innan hon somnar med meddelandet uppslaget i fem små slutna fingrar växer ett leende fram. Det slår aldrig fel. Nästan lite sarkastiskt tänker hon: Hur i helvete kan någon som han vara kär i någon som mig?

John Mayer- The Heart Of Life:

Nu- frukost.

Måndag. 20e April

Jamie Scott & The Band- Shadows.


Brett ut mig i soffan hela kvällen.
No time for motion. More than slow-motion.
A- ha.

Upp tio i morgon. Pluggmöte på Contan vid elva.
Jag beställer en räkmacka, nyskummad latte och sol.
Mm. Främst sol. Sol i Båstad. Allt smakar så mycket bättre då.

24 på fredag <-- Observera.
Jag tror ska bjuda badpojkarna på käk, om jag lyckas samla dem alla. Sen kommer förmodligen några ur det resterande packet framåt niotiden. Akademitöserna. Jag räknar kallt med några tusen gratulationer. Nästa försommar styr jag och mysEmi födelsedagstårtan tillsammans. 50-årspärla. Vi började planera redan vid fjorton. KÅR-fest på lördag. Pepe's och Loft. Yum, så trevligt. Men jag ska lirka tråknykter. Match på söndag. Umgås får man däremot göra, så jag ska var fullständigt deltagande hela natten.

Min kamera har för övrigt packat sina sista bilder.
Mr.Moonlight drog röven över displayen.
Sen fanns den inte mer.
 


Måndag, 20e April


Jag är konstant hungrig. Tjejer... Ni vet... De där veckorna när man får sina cravingsattacker och smygpular kinderna med pålägg, mackor, middagar, luncher, grästuvor, strumplästar inför nattens dvala. Under mina frossperioder somnar jag proppmätt och vaknar med en buk som arbetat med förbränningen utan bränsle. Som ett ånglok med skorstenen vänd inåt. Ni kan tänka er omfånget av gaser. Man bombar toan som en jävla lufttrycksmätare på alarmerad nivå kring sjusnipan. Inte världens smidigaste uppvaknande. Men who wants to be a mouse in a demolitionplace? Bara för att jävlas brukar jag försöka köra det så odiskret som möjligt, speciellt inför min karl som vägrar skita utan rinnande vatten. Herregud liksom. What's the problem? Jag vet några av mina vänner som kör varianten med att lätta på trycket gradvis... Känner ni till det? När man öppnar tilldämningen och småfiser i trettio minuter, för att någon utanför inte ska höra att du är fullt funktionabel till att bajsa. Damn people. Jag slår vad om att du fullkomligt skjuter i höjden på tjota när ingen finns i närheten. Boom, skallen inmurad i takkronan. Skitskönt, eller hur? ... och vet ni? Till och med Obama släpper väder i sina marinblå Hartmarx-brallor. Genomsnittligen 15 gånger per dag, för att vara exakt.

Owell. Nog om det (för er smygfjärtare). Tänkte jag skulle knalla ut och röra på sidfläsket lagom till sjusnåret. It's time to bring out my muscles. De har degat klart inför sommaren. Jag spände armarna på lektionen idag, något Saman uppmärksammade. Han bad att få känna på mina biceps. Jag svarade "javisst". Det är ungefär dagens största händelse uttryckt i ord. Ni skulle ha varit med, det var en betydligt skönare känsla live.

... Annars sitter jag mest och funderar över vart jag ska spendera min midsommar och hur jag ska lägga upp planeringen kring min nuvarande kurs i plugget: Destinationsutveckling. Vi ska sticka till Kivik i dagarna, slagga över på något pensionat, och lägga upp en plan om hur man kan utveckla byn till ett besöksmål. I do like. Men först ut blir Ullared. Vi ska till GeKås och tjattra med VD'n om deras entreprenörsskap och hur de har lyckats omvandla ett snabbköp till en av Sveriges största besöksattraktioner. Intressant, yes. Sen antar vi säkert att hälften av klassen laddar mest för att invardera affären i sig och för att bunkra sommarens matlager med billighetsvaror.

... Sist tänkte jag skicka en stor slängkyss till Amanda, Lisa och Peter som roadtripar highway one i USA. Min alldeles egna Marilyn gör storstan. Mandy, jag räknar med stora erövringar på Hollywoodhimlen!

Uhlaalaa woman.

Det är inte alls mycket nu. Förutom vår. Vår. Vår. Vår.
Fantastiskt skönt.

Lördag, 18e April

Efter att ha grillat mig själv i några timmar är det nu dags för att slänga en chicken på glöden. It's a day of barbequing! Solen har lämnat spår på mina kinder, katterna degar ner sig i rabatten och jag smällde precis min första minibagge. Spriiing! Med tanke på kycklingar... Pratade med min lilla Elena i eftermiddags. Hon har startat en egen liten bloggportal. Kom hem till mig!

Sen undrar jag... Blir det vårpremiär på Pepe's ikväll?
Seriepremiär med fotbollen i morgon i vilket fall. Tummarna krossade.
Låt vädret hålla i sig.

Fredag, 17e April

Precis kommit hem från fotboll med guldgossarna. Hägerström är hemma. Ponta går på mediciner. Salke och Toffe kickade boll. John och Matte var öliga och söta Anna glad. I love them. Snart är det sommar. Sköna sköna Båstadsommar. Hur bra? För bra.

Nu vin med Emma och Linda. Underbara bönor det där.
I morgon, grillning och Hof.

Hit med min karl.
Jag måste stilla mina hormoner.

That's it.

Måndag, 13e April

Camp Sälen

Lindvallen 2009 presents.
Maria. Ullis. Knodde. Vesslan. Gereon. Jompa. Chris. Mads.
... och Åge Aleksandersen med "Min Dag":

















































När åtta taggade personer drar på Afterski är det som upplagt med en slutnota på 40 liter öl och 32 jäger under en timme (tror vi alla slog personliga världsrekord i hinkning). Tillsammans spenderade packet dineros över ett CSN-bidrag på fyrtiofem minuter (Även det, ett personligt rekord från oss dödliga). Vi hade svinkul! Jag får försöka dra igenom en detaljerad uppdatering när jag känner att det knäpper i fingrarna. Tills dess avrundar vi med en sista dans från Knodde och Mads:

Måndag. 13e April

Camp Sälen-09

Premiäråket.
Racermäry. Sjukt snabba brillor.
Frågan vi idag ställer oss:
- Bör mänskliga bromsklossar införas i backen?

In facto.
Mr.Moonlight finns inte längre.
Han ligger förevigad under en snödriva.

Söndag, 12e April

Jag lever.


Camp Sälen

Sitter utanför stugan.
Himlen är blå.
Solen steker.
Snön droppar.
Vi dricker vin.
Knodde spelar gitarr.
8 jägerbombs.
8 pilsner.
Strax backen.
Strax afterski.
Jag är så kär.

... i ett fyllo.

Gu så jag älskar livet.

Torsdag, 9e April

David Bowie- Starman.
We are off mot Lindvallen!

Torsdag, 9e April

Idag är dagen jag åker till Sälen. Doomsday.
Kom ihåg mig som den jag var.
Fridfull, oskyldig och harmonisk.


Torsdag, 9e April

Igår kände jag mig så sjukt taggad. It was that day of my lifetime liksom. Så jag satsade hela min själ i ett trasskrap. 25 spänn! Jag bara: Wiee! Nu kan jag äntligen köpa något riktigt fint till min mamma (som nästan blir gumma idag).

I do love you.

Onsdag, 8e April

Elloooo!

I'm home från Västerås. Sista grävtagen avklarade på praktiken. Bara ett litet adjö under morgondagen, sen sträcker jag mina vingar norrut för en långweekend i Sälen. Ska bli grymt skönt med en minisemester, kan knappt minnas när jag gav mig ut på en senast. Innan Australien någon gång måste det ha varit... Tror jag? Dublin var i studiesyfte och sex månaders Aussie följt av fem veckor Bali ingen riktig weekend... Trippen till Kroatien var tre veckor lång, och Gotlandsresan likaså. Wait a minute! I got it! Holland! När jag hälsade på Elena! Yes! Vilket underbart kaos! Det tar vi! Groningen 2007, det ligger närmast i tiden. Eller Londonresan med samma lilla kaotiska bästis! Whoa, min brainstorming börjar ge resultat! London 2006! Det var väl en långweekend om jag inte minns fel? Sen kommer väl kryssningen med pumorna näst efter -05. Två dagars kryssning. Yep. Tjugohundrafem. Fyra år sedan. Eller fem. Tusan. Jag minns faktiskt inte. 

I KNEW IT.
Jag måste ha mer semester!

Tisdag, 7e April




Nu ska jag ut i skogen och löpa. Min karl sparkade ut mig. Han tyckte mig överskottsenergi gick överstyr när jag började nypa honom i näsan, riva honom i skallen, och gnissla tänder på samma gång. 

Jobba på att agera flickvän?

Jesus Christ Mr Ballooney.
Skulle aldrig falla mig in. 

The Airborne Toxic Event- Does This Mean You're Moving On.

Tisdag, 7e April

Spring time baby!

Jewel- Morning Song. 





Green Card

Tio i tio. Idag väntar löneförhandlingar på Kommunhuset i Köping. Mission: Turistbyrån by summer. Jag tackade ja. Världens sötaste donnor att spendera sommaren med. Hotel Tylösand ringde mig igår. De lät både övertygade och himla vänliga när de slog mig en signal igår och sicksnackade med mitt eurovoice. Idag ska jag ringa och tacka nej till jobbet. Det känns sådär. För något år sedan skulle jag nog stått på mina bara knän för att lira personal på Gessles Hotell i juli månad, men jag antar att oregelbundna arbetstider och timpendling slår ut den tanken med råge idag. Restaurangvagnen i Båstad får också stå pall utan min hjälp. Det svider i hjärtat. Men vi ska nog se till att John rekryterar en brud med stake i. 

[email protected]

Har du inget vettigt för dig i sommar, dra iväg en ansökan. Det kostar ingenting. I ditt CV, skriv gärna med att du njuter av att pilla på dina bröstvårtor, dansa naken och delta i diverse sexuella aktiviteter. Det var nog det enda han klagade på att jag inte hade med i min, den där Johny Boy. (Ständigt nominerad till världens bästa chef).


Tisdag, 7e April

På torsdag åker vi upp till Sälen. Vi och några till. Jag ska tydligen åka snowboard. 
Har jag sagt att jag är livrädd för liftar? och snowboards. Kanske är det därför jag mer och mer börjar misstänka att Tigern har något i görningen. Jag satt klurade på mitt testamente inatt. Han ska tamefan inte få ett nickel om jag ramlar huvudstupa nedför barnbacken. Visserligen säger han att han bara vill vara snäll, det är därför han kidnappar med mig... och förmodligen var det därför han fixade fram ett vinterställ igår. Termobrallor och snöjacka... som var för liten. Jag bara: jaha, nu dör jag både värdelös och ful. 

Måndag, 6e April

Jacob Golden- Zero Integrity.

Måndag, 6e April

Cookie, den söta lilla brunetten som jag reste med i Australien, bjöd in mig till hennes lilla stuga i Västerås. Så nu sitter jag här, proppmätt av fajitas, diskuterar kärleken, boysen, baktiden och framtiden med bönan. Hon pluggar avancerad människoinsyn i Eskilstuna by today, och är nybliven singel. Tänka sig, det lilla kexet.


Söndag, 5e April

Patrick Watson- The Great Escape.
Rullen var underbar. Ska fördjupa mig lite i "the dirt", boken om Mötley Crüe, och försöka hålla ögonen öppna. Ligger och suger lite på en chokladöverdragen majsboll. Hela min kropp motarbetar all aktivitet, och hela tiden funderar jag: Vart tog våren vägen?

Söndag, 5e April

James Morrison- Love is Hard.
Filmen är strax hemma. Tusan så härligt man kan forma en dag som egentligen inte behöver finnas. Six days- a week. Jag ska verkligen bara ligga här som en avdankad liten fiskpinne. Handlingsfattig, skör och orange. 

Söndag, 5e April

Bakfull och jävlig. Magen hade tydligen inte hunnit hämta sig efter kräksjukan. Morsan nämnde något om att man ska avvara ungefär 48 timmar till kroppsrehabilitering efter man har spenderat en dag till att hulka upp hela sitt innanmäte. Jag bara jaha? och slängde mig på rödtjutet redan under feberfrossan. Kanske inte var världens smidigaste drag, för jag fick verkligen tvinga i mig alkoholen igår. Ni vet, köra ner flaskhalsen i botten av min strupe och pumpa magen med två bärs och vina maipo. Födelsedagspärla hos Emma. Mucho gusto. Min bägare rann över vid halv två när jag delade ut de öl till Hantis stamgäster. Öl som någon hade bjudit mig på. Man gör så, när man är berusad och fulltankad. Mitt i allt var det en liten snubbe i flanellskjorta som knäppte av några smygfoton från hörnet där han satt. Jag blev inspirerad och smällde av en blixt i hans nylle också, sen smet jag hem. 

Nu sitter jag nerbäddad i tigerns soffa och laddar hem The Secret Life of Bees. Ett mysigt drama. Karln är och smäller sönder sina fötter på fotbollsdängor i Eskilstuna, så jag får helt enkelt underhålla mig själv i några timmar. Godis, chirre och cola. Ye ye ye. Vilka djävulskaper ska vi hitta på idag?

Johnossi- Man Must Dance.

Lördag, 4e April

Brett Dennen- Ain't No Reason.
Innebandy, fotboll, vårväder, pizza och strax paaarteeey. 
En helt underbar lördag, faktiskt.

Lördag, 4e April

Matte: Maria... Du var ju vaken när jag kom hem inatt.
- Va? Nej, det tror jag inte.
Matte: Jo... Eller så gick du i sömnen.
- Gick i sömnen?
Matte: Ja. Du satt ju upp i soffan och glodde på mig. Jag sa"hej".
- Eh?
Matte: ... och du bara glodde. Jag bara "okej" sen gick jag.
- Ofan? Jag var nog omedvetet vaken i så fall.

Lördag, 4e April

Oh Lord, jag är uppe innan åtta... Tigern nappade direkt på soffan hos farsan, jag hann väl protestera högljutt i en kvart innan jag gav med mig. Ni ser hur det gick, tigern slaggar som en utbränd landslagsmålvakt och jag är (helt idiotiskt) klarvaken. Middagen igår tänker jag inte koncentrera mig sådär hemskt mycket på idag, den handlade mest om pappas nya HD-box och allsvensk hockey. Men grabbarna trivdes som laxar på skärbrädan. Jag unnar dem all deep HD-talk i världen. För det är precis vad de behöver för att lära känna varandra.

Innebandy i Kungsör idag i vilket fall, det har jag lovat min padre. Sen får vi se vad som väntar till kvällen. Antingen blir det bowling med mina chicks, eller så åker jag och han som ligger totalt slutkörd på soffan till min stuga och underhåller oss med lätta medel. Tills dess sitter jag här och klurar lite över min närmsta framtid. Ska jag, eller ska jag inte, hälla lite yogurt i Tigerns face? Jag är så förbannat trött på att vara vaken!

Fredag, 3e April

Eddie Vedder- Society.
Hey-ya. Jag är frisk. 

Ikväll ska Tigern träffa pappa och Ulrica över en bringa oxe. Första gången mina två karlar möts. Med tanke på farsans konversation med någon oidentifierad på andra sidan luren igår kväll, känner jag inte alls någon hets att försöka styra upp saker och ting. (Pappa): Tänkte vi skulle bjuda över den där Andreas på käk i morgon. Det finns en hel del frågor jag skulle vilja ställa.

Oh man. Oh man. Hehe.
Det luktar bränt manskött.


Torsdag, 2a April

- Jag mår lite illa. 
Tigern: Är det sant?
- Mm. Men om jag kräks jättesnabbt så bör väl inte bakterierna sprida sig?
Tigern: Helt rätt. Sen kan du snyta dig jättefort också, så kommer du aldrig med drabbas av en förkylning. Inga fler influensavaccin. Hold on... Jag ska bara ringa Nobelkommittén. 
- Gerej. 

Nu är det nog läge att spotta ut min stolthet och bygga fördämningar kring min strupe. Men först ska jag rycka halsmandlarna av Tigern. Det var han som skickade SWOT-bakterierna mot mig. Inget ljug, de är så otroligt vältränade att de lyckats krossa mitt immunförsvar. Inatt bäddar jag ner Mr.Moonlight och stoppar skallen i skitstolen. 

Jag spyr.

Torsdag, 2a April

En lugn dag i paradiset.
 
Kravlade mig upp alldeles för tidigt i morse och racade mot klockan till Västerås. Jag hade lust att sparka tigern ur sängen också, men för en gångs skull visade jag överseende för sjuklingen. Som sagt, han är en man på bättringsvägen= En väldigt väldigt väldigt ofrisk människa.  
Morgonen flöt rätt smidigt. Jag håvade tre koppar kaffe innan tre nya hunnit bryggas, ringde några samtal och påbörjade renskrivningen av ett PM. Snabbt skuret; efter fem timmar på kontoret valde jag att ta min bärbara under armen och placera rumpan ute i solen. Det går så mycket lättare att styra upp något vettigt när man inte behöver tänka på att man gör det. Timmen senare satt jag i bilen hem igen. Lunchdate med Tigern och ytterligare arbete med min bärbara och några koppar svart.

Nu är jag bänkad hos farsan. Skulle egentligen bara titta in, hämta ett gymkort, och köra till mitt andra hem. Tyvärr lyckades jag snoka fram tre lådor saltlakrits i pappas skattgömma... Så jag blir nog kvar ett tag till.

Pappa: Jag ska lira innebandy i helgen. Företagscup.
- Jaha?
Pappa: I Kungsör.
- Okej?
Pappa: Kommer du och kollar?
- Vilka spelar?
Pappa: ... Du vet... Alla de där stjärnorna i Kungsör.
- ... ?
Pappa: ... Ja, kanske inte stjärnor då...
- ... ?
Pappa: Kolla inte på mig sådär.
- Ah... ahha...
Pappa: Du behöver inte skratta.
- Aaaahahahahahahahaha!


Onsdag, 1a April

Idag hittade jag höjden av den svenska mentaliteten på framrutan:

... och svarade lika kärleksfullt:


Onsdag, 1a April

Ray Lamontagne - Still can't feel the Gin.


1a April.
Om 23 dagar blir jag 24.


RSS 2.0