Tisdag, 31a Mars

Patty Griffin- Rain.

Tisdag, 31a Mars


Mr.Moonlight ligger och spyr. Jag tror det kallas vinterkräksjukan. Försöker ta hand om lillprinsen i den mån det går, men eftersom han är döende så har han inte mycket till övers för mina insatser. Snuva är en global farsot som drabbar ungefär 98% av den testoseroninfödda befolkningen minst en gång under en livstid. Yep, we all know. Det är inget ovanligt fenomen att män reagerar över en förkylning på samma sätt som en kvinna skulle påverkas av salmonella, mjältbrand och luftburen AIDS samtidigt. Ta det gånger sjuttioåtta så förstår ni säkert vilket stadie mannen i sängen framför mig befinner sig i. Don't blame the animal. I own a steelstomach, så chanserna att jag drar på mig en bacill som vänder mina tarmar baklänges är marginella. Ungefär som härifrån till månen. Stannade till vid Ica efter arbetsdagen och slängde korgen över hyllorna med rengöringsmedel. Hela lägeheten ska saneras, från skitstolen till de tomma lightburkarna som skräpar i diskhon. I will show no mercy. No mercy.
 
Btw. Min mobil är sönder. För er som verkligen bryr er och som försökt nått mig maniskt under de fyra dagar den varit ur funktion (mamma) så tänker jag inte berätta hur det har gått till. Jag fixar en ny när jag är tillbaka i Skåne. Vill ni (som inte är min mamma) därtill nå mig på mitt nummer under de kommande veckorna så är det näst intill omöjligt under vardagarna. Jag har däremot en tjänstetelefon som jag har tillgång till under min praktikperiod. Byter till mitt egna SIM under kvällar och helger. Givetvis framför jag ett stort tack till alla som framfört sin saknad. Man blir så jävla glad varje gång man trycker in sitt teleorstripade lilla pisskort och får ta del av allas otroliga engagemang till att uppfylla mina bekräftelsebehov.

Antal mottagna sms: 1
"Ring 888, du har 1 nytt meddelande".
Beep.
- "Aaa, hej det är mamma! Jag ville bara hö.."
Klick.

Nåväl comprados. Det enda som behövs nu är lite extra omtanke som ett bevis på er vänskap. Vill ni be om förlåtelse (alla kondeleanser tas emot med glädje så här i kärva tider), så är mitt kontonummer: 8182-8 19 34 271- 8.

Tack på förhand.

Söndag, 30e Mars

Vi har haft en massagesession här i bingen. Jag och Tigern. För andra gången i mitt liv. Första gången förbjöd man mig att någonsin utöva något dylikt igen. Har aldrig förstått varför. Skit samma. Den här gången tog jag det lite mer försiktigt och la full fokus på skuldrorna. Reste mig lite sakta, och arbetade mig uppåt. På tå alltså. Stampandes på hela hans överkropp, med ihoppressade käkar och glödande blick. Stampa stampaaa. Mera meeera! Man gör så, enligt Thailands alla regler. Stampar på folk. Hur smidigt som helst. Till slut blir man så till sig att man står och hoppar på människan i fråga. I tio minuter. Jämfota. Sen vrålar man "Är det skööönt!?". Får man inget svar så har vederbörande tuppat av. Här gick det rätt okej ändå. Med min patient alltså. Han var tyst mest hela tiden. Jag tror jag bröt ryggen på honom, för han har legat orörlig sedan jag lämnade min plats på hans lilla stjärt.

Matt Weddle- Hey Ya.

Måndag, 30e Mars

I'm off out the door


Jag är kung i köket. Visste ni det? Men jag har en mörk historia när det gäller shake&bakes och pulversoppor. Det lilla simpla här i livet är oftast inte det allra enklaste. Men jag har en uttalad plan-B. Kommer det ett klagomål från motparten så kommer jag svara precis som jag gjorde när Empa stortjöt åt min varma koppen i poor-mans-land:
Empa: En klump.
- Va?
Empa: Två klumpar.
- ...
Empa: Det är klumpar... i soppan.
- Ja. Ät nu.
Empa: Men... Det är verkligen klumpar i soppan. Pulverklumpar.
- Och? Det kanske ska vara så.
Empa: ?
- Jag har lagat den här maten. Den går att äta.
Empa: ...
- Se... Jag äter. JAG äter Empa.
Empa: ... Klumpar. Öv... er... allt.

15 sekunder.
Empa: Jag tar nog knäckebröd istället.
- Otacksamma jävel.


Ron Pope- Virginia.


Framsteg

We're getting there...


Mjukkläder på. Nu tänker jag bänka mig i soffan och starta dagen. Ägnat tiden åt allt annat utom det relevanta. Repeatat Justin Hines och surfat varenda ovettig hemsida. Trettio samtal måste avverkas inom de kommande tre timmarna. Jag ska försöka dra ur all PR-information från Västmanands mest framstående näringar. Knäpp mig på snoken mister. Jag ska få det här att gå vägen.

Justin Hines- Never After.

Måndag, 30e Mars

Måndag

- Vaknade vid sex av Tigerns alarm. Snoozning tjugo gånger. Grymtning.
- Tigern till jobbet. Bad honom väcka mig vid sju.
- Vaknade tjugo över sju. Grymtning. Ringde Tigern. Garvade lite.
- Drog på mig den närmsta tishan.
- Ringde praktiken. Frågade Henrik om jag kunde jobba hemifrån. Fick ett ja.
- La mig i soffan. Kollade på Marley & Me. Skrattade lite. Grät lite.
- Åt chipsresterna från gårdagen. Begrundade godiset. Åt det också.
- Drack en light.
- Måste städa. Orkar inte.
- Mobilen. Svagt batteri. Laddaren i bilen. Helvete.
- Spånade igenom facebook. Tre nya kommentarer. Amanda.
- Tigern ringde. "Jag tycker om dig".
- Försökte mig på Twitter. Damn. Spanade in Demis rumpa på Ashtons sida istället.
- Drack en till light.
- Bläddrade igenom bilderna från i helgen. Saknade Elena lite.
- Funderade över mitt klädval.
- Kollade klockan. Kvart i elva. Jaha?
... och jag som skulle jobba.


Måndag, 30e Mars

Lördag at Hantis.
Facit: Normalt beteende.

Elena på weekendbesök:


Malin Maria Zandra Madeleine:

Söndag, 29e Mars

Doggie Style

När en ny hynda kommer in, åker jag ut.
Tigern har en ny kärlek.







Tvärstopp. Jycken körde speeden, rätt in i elementet.
Klipska djur det där.

Lördag, 28e Mars

Bläddrade igenom gamla bilder och scrollade in hösten vid stugan.
Mitt smultronställe.





The River

Tigern hittade en peruk och gick igång med gitarren.






Lördag, 28e Mars

Mamma: Hur loggar jag in på din internetbank?
- Sök på fsb.
Mamma: Fsb?
- Ja. Fsb.
Mamma: Vänta... Ska bara hämta penna och papper.
- Men f   s   b. Det kan väl inte vara så svårt att komma ihåg?
Mamma: Vänta... fsb. Sa du fsb?
- Ja. Fsb.
Mamma: F... Fsb?
- Aaaaaah! Men JA! FÖRENINGSSPARBANKEN.
Mamma: Vart skriver jag Fsb?
- Herregud. I sökrutan.
Mamma: I sökrutan? Skriver jag Fsb i sökrutan?
- Det här är ju sjukt.
Mamma: F.... Sa du Fsb? Var det Fsb?
- Alltså. Jag klarar verkligen inte det här.
Mamma: Jag skulle ha skrivit upp det.
- ... Men HUR svårt kan det vara?
Mamma: Maria. Det är faktiskt inte så lätt.
- Inte lätt? Det är fan svårare att sova.
Mamma: Jag försöker själv istället.
- Ja. Ring när du är klar.
Klick.

Det var tre timmar sen.

What to do?


Gu vad jag önskar att jag var en actionhjälte.

Lördag, 28e Mars

Plain White T's- 1 2 3 4.
 
Äntligen lördag!

But I've got a problem. A very very big problem, som kan kosta mig livet. 
Jag tror jag har tappat farsans bilnyckel. 
Det kom jag på igår kväll, när jag hade kutat från Renaulten in till Mr.Moonlights lägenhet. Skitsnabb var jag, som ett par speedos uppdragna i rännan... och någonstans, någonstans, tog pappas carkey en annan väg i livet. Men eftersom jag alltid följer mitt livsmotto att materiella saker inte går före hälsan, så sket jag faktiskt i att ge mig ut i snöstormen för att leta efter blinget. I morse kom jag på mig själv. 

- Alltså... Tror du någon kan ha hittat den?
Tigern: Vadå?
- Pappas bilnyckel. 
Tigern: Ja... Kanske. 
- Är bilar försäkrade? ... Jag menar... Om någon snor den? Går den på försäkringen då?
Tigern: Ja... Det ska den väl göra.
- Bra. Då är det lugnt. 

Ikväll ska jag hem till Malin och träffa åttiofyrorna. Elena är hemma från Holland (JAAA!) så bönorna laddar för utgång. Vi ska tjattra och käka gott, kanske dricka lite för mycket vin och apa oss. Utgång Västerås. Jag håller mig ifrån Köping, Tigern har lagfest. Kylen är bombarderad med tio öl och någon flaska vitt. Han har förklarat att det det helt normalt att dricka sig berusad på halva bolagets sortiment när man har grabbkväll. Och jag förstår honom. Vi diskuterade filosofins djupa för någon dag sedan, och jag berättade min syn på livet. - Något vi alla bör sträva efter är att vi ska ha uträttat precis allt vi velat göra innan vi dör. Man ska inte ångra någonting.

Jag blir så stolt att gråten fastnar i halsgropen. Så gulligt. Mr.Moonlight följer mina värderingar.
Han vill åka ambulans innan han koolar. Såklart.


Fredag, 27e Mars

Fredagsfrossa.
Jag har hört att det vankas festligheter i Amandas lya. Weio. 
 



Tigern lirar gitarr på min rygg. Jag ska göra en helomvändning och kasta honom i luften. Nu! Sen duschen.

Viva Grandiosa






www.ps-communication.se

Torsdag, 26e Mars

Langat micropizza hela dagen och pratat goja med himla trevligt folk. Men vi är ju det, vi Köpingsbor. Himla trevliga. Jag fick till och med chansen att krama om Mr.Moonlights mamma för första gången. Hon köpte sex pizzor, och köper man sex pizzor så vinner man självklart mitt förtroende. Otroligt söt kvinna. Jag slänger upp lite bilder från eventet ikväll. Precis tuggat i mig fyra våfflor med smörja. Våffeldagen hela veckan. Tummarna upp, eller hur?

Owell. I'm off. Igår fick jag svart på vitt att min kondis är döden, efter en fyrtiofemminutersrunda med kräket kring halsmandeln. Jag har saker att göra. Innan jag hoppar på min man och slickar lite i hans öra så ska det gymmas. Kvällsjogging på löpband. Goodie Märy.


Pizza Grandiosa- Med extra allt!

Tjobre fellas!

Jag arbetar för ett eventbolag i Göteborg, PS Communication, som ringer ut diverse uppdrag som man får delta i om de tycker att profilen på den anställde stämmer överens med produkten. 

- Tjena Maria. Tänkte höra om du vill delta i ett nystartat projekt här på PS? Ditt CV är så roligt skrivet, så vi tror att du kommer passa som handen i handsken på det här uppdraget. 
- Ofan. Tjäna kungen?
- Haha. Nej nej. Demonstrera Grandiosas minipizzor!

Big Yes! Karriärsstegen pekar käpprätt uppåt. All framgång går igenom en väletablerad pizzabagare. In i micron, 2:50, ut ur micron. Så om ni vill käka lite extra gott idag, kom till Big Inn i Köping, mosa en slize och småtjattra lite med mig. Har ni inte tid idag så står jag på Ica Kvantum i Eskilstuna i morgon. Jag räknar med dig. Grrrandiooosas! ... Med extra allt! Yummy Yummy!

Linstorka

Maria Taylor- Clean Getaway.
Ni får ursäkta. Ikväll ska jag gröta ner mig i en soffa och glo på Valkyrie med min karl. Även om jag varit sådär otroligt urusel på att uppdatera så kommer jag aldrig bli en toffel, men dessvärre alltid vara relativt lat. Speciellt när någon verkligen kämpar för att göra mig ännu latare. Som en mjuk mage, två manliga armar och en stor påse candy. 

Faaan. Jag är totalt nergrötad. 

Måndag, 23e Mars

Alright Empopovic. Here we go:
Michelle Featherstone- Coffee & Cigarettes.
No more fjönterier. Det är en jäkla kraftansträngning att  älska med min colaburk och försöka ignorera tigern som försöker kidnappa mig från bloggen samtidigt. Karlar och uppmärksamhet... Herregud liksom, vilka cravings, och jag som trodde jag var van att hantera snubbar. 

Ska strax på boxersize med Emi i spetsen. Tänka sig att min söta böna håller i ett alldeles eget svettpass, och nu ska hon döda mig. Tusan. Jag är alldeles för rädd för att säga nej. De där uppumpade nävarna är inte att leka med. No no no. 

I morgon kör jag raska knän hela vägen till Stockholm. Möte med Visit Sweden angående ett samarbetsprojekt med några utvalda aktörer i Europa. Kostymnissar på dess höjd. Jag tänker trycka i ett hörn och se söt ut mest hela tiden, kanske flika in några spontana vitsar här och var, torra ena, som jag kan fnissa åt medan det resterande packet ser borttappade ut. 

Nu. Wrestlingtime. 

Empa

Empa, din lilla one-minute-of-fame-fiskare. Sitter bakom ratten upp till köping, så det blir lite lurigt att slå upp ett youtubeklipp exakt nu, men jag lovar att du ska få dina tre minuter i rampljuset ikväll.

Lördag, 21a Mars

Yes! Home and still going. Jag har försatt mig i något zombieartat tillstånd och ligger nedbäddad med lördagens första red bull i näven. TUR-mässan gick galant. Jag fick med mig åttio kilo resekataloger att slunga i skallen på de tre hundra första som passerar ingången på terminal 5. Höhö. Bittra jävlar.

I bussen mot Göteborg

Dagsutflykt till TUR-mässan. Yrvaken och hungrig. Jag ska sätta tänderna i någon.

Fredag, 20e Mars

Lite spare time med Mr.Big


Han är min terapikälla.

Jag är nästan nästan smygförälskad i Joshua James:
http://joshuajames.tv/

Fredag, 20e Mars

Jag har suttit och klurat på saken i någon timme... och nu vet jag...
... det är något som inte riktigt stämmer.

Mr. Moonlight: Vilken jävla näsa du har.
- Men jag ser ut sådär.
Mr Moonlight: En murvel?
- Käften.

Fredag, 20e Mars

Lägenhetsrensning

Mamma
: MEN GUUUD!
- Herrejisses. Vad hände?!!!
Mamma: Å Gud! Hoppas VERKLIGEN jag får de här äggen! Jag har ALLTID velat haft såna!
- Vänta en sekund. HALLÅ!! Är det någon levande varelse som är intresserad av nio små fula ägg?! Hold on a minute. Hold on a minute... Nepp, du kan ta dem.


Fredag, 20e Mars

Hur man fångar en morgon

Jag har gjort ungefär allt som går att göra för att undvika att dö av tråk. Tentan avklarad, fenito. Aulan gungade när Mackan började nynna på något oidentifierbart, tror det skulle efterlikna My heart will go on. Jag flek in med min version av "Hajen". Sen bar det av, mot undergången. Skit samma hörrni, vem fan bryr sig om ett pappersark så länge vi har hälsan i behåll. Eller hur?












Nu ska jag och ferrarin in till Ängelholm och hjälpa morsan med att städa ur en lägenhet som ska krängas. Har inte den blekaste varför jag anmälde mig som frivillig, men jag antar att någon måste dirigera den som städar också.

Chewie

Jag tuggar V6 och jämför innehållsförteckningen på colaburkar. Den perfekta uppladdningen inför en tentamen. Min strategiska plan än klockren: förlita dig på dina inarbetade förkunskaper så vet du om du kan något egentligen.

Mobilt

Idag försökte jag mörda min mobil genom att slunga in den i väggen och be högt för mig själv "snälla, gör så den inte fungerar". Jag blundade stenhårt och koncentrerade mig verkligen. Resultat? Den där Gud har jävligt mycket att bevisa nu alltså.

Mobilt

I think she's back on track. Solen har gått ner, naglarna är barskrapade, det är alldeles alldeles tyst runt omkring och jag skiter glatta fan i att studera. ... Vart tog hon vägen? Min personlighetsklyvning.

Torsdag, 19e Mars

Solen i ögonen, Joshua Radin i lurarna, lightcola mot läpparna och nylackerade naglar som stödjer min evighetsläsning. Ibland är inte tentaplugg så illa. Faktiskt.

Mobilt

Jag vägrar kliva upp ur sängen.

Onsdag, 18e Mars

Precis kommit ur duschen. Jag beräknar att 96% av mitt hår är ruggigt slitet. Jag är den där som kör Ica Maxi Haircollection, men precis som de flesta fattiglappar så sparar jag flaskorna till mina märkesprodukter, bara för att det ska se ballt ut på hyllorna i badrummet. 
- Ursäkta, kan jag låna ditt Redken?
- NEEEEEEEEJ! Ta Euroshopper Schampo 2 in 1, så fruktansvärt mycket bättre!


Shit! De skrapar triss i rutan! Minns ni när jag var helt totalhypad på att bli miljonär på trisslotter? Jag tror tametusan att jag ska ta upp min kämparglöd via kioskhandeln igen. Tre hundra tusen?!! Men vafan är det för ett rån? Hon har säkert köpt lotter för det fyrdubbla för att ens hamna i sändning. Jag ska minst ha en miljon. Annars tänker jag inte göra mig besväret.

Owell.
Nu måste jag åka till Göteborg så jag hinner svepa en latte på avenyn innan mötet.
Det är vår även där.

Tisdag, 17e Mars

Helgens mums









Tisdag, 17e Mars

Idag kom våren

... med den lite småvindar och solsken. Sitter och fingrar lite på en colaflaska samtidigt som jag tokstirrar på en dvd mamma grävde fram i morse. En Diamond Collection, dvs en Väldigt Exklusiv utgåva.
 "Cardio Soul- Easy To Learn 30-minute Workout". Features:
- Burns Fat.
- Increases Energy.
- Improves Circulation.
- Includes Hot Music Soundtrack! "Aerobic Works Your Heart (Cardio), Dances Frees Your Soul!"


... Så... Nu sitter jag här och vrider och vänder på min tillvaro. Varför har jag aldrig tänkt tanken tidigare? Det osar 2009 över hela konceptet. Aldrig har träning känts så simpelt.

- En dvd som bränner fett.

Tisdag, 17e Mars

Sitter och analyserar närmarknaden av konferensanläggningar i Småland. Ungefär så intressant att min kropp stänger av sin funktionalitet och dör över tangentbordet. Ni vet, när ni riktigt känner hur hjärtfrekvensen lättar och dimman sluter sig över dina öppna ögon... Det är så illa! Tro mig. 

I morgon ska jag hämta upp en hyrbil och en Helena, och ratta till Göteborg. Ledningsgruppsmöte på Göteborg & Co. Vi ska snacka turismens utveckling och diskutera fram olika lösningar på KY-utbildningarnas fortsatta levnad. Jahapp. Jag lider av C-vitaminbrist, snabbmatsnoja och lågt blodsocker, så jag kommer dö även där. Till det så har vi tenta på fredag. Men lugna puckar i målet bakom Tommy Salo liksom. Jag är precis lika fokuserad på att studera som jag alltid är när det börjar närma sig domedagen. (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!) Men gu så bra.

Nu ska jag återgå till mina comprados som mosar käk i lunchrummet. Glömde matlådan i kylen hemma på Parkvägen men tänkte ändå vara lite social; glo litegrann, smutta lite på min loka och svälta ihjäl framför de som inte delar med sig. Vi hörs ikväll smackers.

//Maria


Lördag, 14e Mars

Jag har röstat i melodifestivalen gång i mitt liv.
Idag.
Och hon vann. Den där Malena.
Jag jobbade med henne på Idrottsgalan. Sjukt trevlig kvinna.
Vi skickar henne med stolthet, eller hur?

Nu ska jag återgå till min familj, och min Mr. Moonlight.
I am a sucker, men faaan. Han gör mig gladast i världen.

Fredag, 13e Mars

Maria har väntat besök... Mums!

Fredag, 13e Mars

He-he-hey

Jag är sjukt dålig på det här med uppdateringar just nu, framförallt för att jag är sjukt dålig på att ta tag i min internetsituation. Jag ska se vad jag kan göra. Rätt tröttsamt att speeda till mamma varje gång jag har bloggcravings.

Sitter ute på Akademin och spånar igenom ett arbete vi lämnade in i eftermiddags. Segmentering. Vi har spenderat de senaste dagarna med att analysera vilken sorts människor som skulle kunna vara mest tillgängliga för en eventuell marknadsföring av vår skola. Piece of cake. Jag påverkade direkt mina snäckor till att följa mitt spår (läs högt, utan att andas): Samhällsprogrammet på 10 Gymnasieskolor i Mellansverige upprättade i 10 småtråkiga städer med ett invånarantal på 15 000- 25 000 där den årliga utflytten är högre eller lika med inflytten.

Inspiration: Ullviskolan, Köping.
Förstahandsval för marknadsföring: Ullviskolan, Köping.
Resultat: Marknadsföringsmaterial har blivit utskickat till Ullviskolan och 9 andra skolor i Mellansverige.

Så nu folks, nu räknar jag självklart med att mina fans i Köping väljer att joina mig här på Norrviken. Jag bjuder på en extra autograf till alla sökande. http://www.akademi.bastad.se <-- Tjopp tjopp! In och läs med er!

(Just nu sitter jag i fönstret bakom murgrönan längst upp till höger:)

Turism & Service. Akademi Båstad. (Jag måste ge lite cred till utsikten).


Onsdag, 11e Mars

I Helgen ska jag introducera Mr. Moonlight för min ena halva av familjen.
Tänker ni samma sak som jag?
- Hggw##%hj!!!poiws%¤&%opac"!!oihdsf!
Typ.

Morsan har redan bytt ut varenda blomma i huset, köpt nya gardiner, planerat en trerättersmiddag och omrenoverat gästrummet. Damn woman. Och i morse, när jag kom ut från toan med tandborsten mellan gaddarna så hörde jag henne prata för sig själv i köket. "... Ja.. om man kanske skulle ta och åka till Lindex och köpa nya kläder på Fredag.... Kanske en tunika... Det behöver jag nog." Jag spottade skummet, smågarvade lite för mig själv och viskade ner mot handfatet: Jafan, det är nog verkligen en livsnödvändighet.

Är det bara jag, eller är det uppenbart att morsan försöker gifta bort mig?

Jay Z- Hard Knock Life.

Onsdag, 11e Mars

20 snabba


Sweet Mikaela & Moi.

1: Senaste personen du skickade sms till?
"Hej gumman! Läget idag? Jag drog på mig feberfrossa igår natt. Helvetesresa. Tänkte höra om en mindre megatjänst. Skulle du kunna ta med M2000 till skolan i morgon så jag skulle kunna kopiera sammanfattningen? Hinner inte få hem den fula lilla tråkboken till tentan. Slut på lagret. Puss sugarcane!" Till Åsa på Akademin.

2: Senaste personen du fick sms av?

"Om du funderar så kan jag berätta för dig att jag tycker om dig, mest av allt i världen faktiskt! Puss" Mr Moonlight.

3: Senaste personen som du ringde till?

Madeleine.
4: Senaste personen som ringde dig?

Mr Moonlight.

5: Senaste personen som fick dig att skratta?
Elena.

6: Senaste personen som såg dig gråta?

Mr Moonlight.

7: Senaste personen som du pussade?

Mamma i morse. Hon var så söt.

8: Senaste personen som du hånglade med?

Mr. Moonlight.

9: Senaste personen som du hörde sjunga?

Linda, jag bad henne hålla tyst.

10: Senaste personen som fick dig arg?

Robban under tältuppsättningen.

11: Senaste personen som trampade på din fot?

Teo, igår. Jag trampade tillbaka.

12: Senaste mat du åt?

Snodde precis morsans matlåda. Tror det är en skinksallad.

13: Senaste ordet du sa?

Skinksallad.

14: Senaste filmen du såg?

27 Dresses.

15: Senaste du uppskattade mest?
Att komma fram till Akademin efter åtta kilometers promenad och välkomnas med grillkorv.

16: Senaste låten du lyssnade på?

Gary Jules- Falling Awake.

17: Senaste mest spelade låt?

Joe Purdy- Lover's Side Of Town.

18: Senaste tanken var om?

Kärlek.

19: Senaste förälskelsen var med?

Den senaste är den pågående, med en tiger. 

20: Senaste festen?
Klassfest på Forellvägen i lördags.


Onsdag, 11e Mars

Till Emi: Hana Pestle- Need (Förmodligen soundtracket till New Moon).

Good morning sunshines!
Eftersom mitt internet fortfarande är stendött i Båstad så våldgästar jag morsan var och varannan dag. Idag drogs jag upp med en portion porridge och yoghurt. En standardfrulle när jag bodde i Australien. Min dåvarande chef brukade alltid ringa in mig en halvtimme tidigare, så vi hann knåda ihop lite mat till oss själva. Under den tiden bodde jag med tio manliga italienare i ett förfallet hus, världens sötaste pojkar, men (tro det eller ej) även jag behöver lite spare time från testosteron ibland. Det var rätt skönt att komma iväg och spendera morgonen på jobbet. Och gott!

Ska strax rulla till Donken i Ängelholm och möta Madeleine. Studier i Helsingborg. Weio weio, jag smäller av. Har absolut ingen som helst motivation till att sitta med böckerna i näven. Men eftersom jag har världens sötaste klasskamrater som oftast inte alls har något emot att driva mig framåt, så antar jag att även jag kommer komma upp på fötter förr eller senare.

Pratade med Elena igår. Min söta lilla Elena. Hon kan vara en av världens snyggaste människor, och nu ska hon bli ännu hetare. Den lille jäveln. Den lille lille jäveln.
Elena: Jag har börjat träna!
- Ofan...
Elena: Hela tiden.
- Ajfan...
Elena: Jag ska ner sex kilo.
- Då ska jag ner tio.
Elena: Helvete heller.
- Jo, det ska jag. Ska du ner sex så ska jag ner tio.
Elena: Käften.
- Höhö.
Elena: Det är fan inte kul.

Woman. There will be blood.
Moahaaaa.

Tisdag, 10e Mars

Gary Jules- Falling Awake.


... eller falling asleep.
Slagga. Det ska jag göra. BIG time.

Tisdag, 10e Mars

Akademi Båstad Bootcamp 2009

















Johan Hjulström goes bananas:


Nå... Enligt en egenhändig undersökning sitter 87% av er och underar över hur tusan vi kunde överleva en 1,8 mils promenad i motvind, hur vi kunde sova på ett stenbelagt underlag i minus sju celsius och hur tusan en varma koppen fungerar som energikälla efter två timmars tältuppsättning. Hela sanningen är ungefär hälften av det jag kommer ta upp med er, men eftersom jag är så otroligt vänlig så hade jag ändå tänkt dela med mig av vår upplevelse.

08:30. Norrvikens Trädgårdar.
Samling. Halt! Med femtiotalet åttiotalister som bankade ryggarna på varandra och nickade instämmande om att det här med camping i Mars verkligen var en bra idé så kunde dagen egentligen inte ha börjat bättre. Vi skuttade som små raggsockor i morsans torktumlare när de första kullarna bestigits. Tjena Göra Kropp liksom, piece of cake.
  Efter en sådär sju kilometer började man märka en relevant skillnad i taktpinnen på skolbarnen som lunkade utmed landsvägarna. Med en ungefär fem hundra meters marginal hade vi spurtarna, som fortfarande lyfte på benen, medan avtrapparna ställde sig utmed väggrenen och tog en paus... och en paus... och en till paus. Det ska tydligen vara hälsosamt med pauser, fick vi lära oss igår. Pauser för att hämta andan, pauser för att trycka en banan, pauser för att sicksnacka, pauser för att tjura, pauser för att plåstra om, pauser för att tänka. Very entertaining. Tre svalt ihjäl på vägen.
  Vi kom fram till Hovs Hallar vid tolv. Robban, vår guide, slog blickarna i oss och psykade hälften av packet till att slå upp våra tält. Några av oss reagerade rätt häftigt på valet av campingplats. Det var så otroligt vackert. Precis invid havet... Bakom en container... På en parkeringsplats. Jag tänkte först inte lyfta en nypa, men efter lite övertalning erövrade jag en megaslägga som jag så vänligt mosade Lindas finger med. En spik, ett finger, en slägga, en Maria... Tacka fan för att jag prickar den levande lemmen. Nu är den död i vilket fall. Fjärde dödsfallet på två raka. 
  Vi hade fått information om latrinen. Ett toabesök skulle kosta en spänn. Men toaletten var trasig, broken, out of order. Så vi fick skita i naturen, torka analen med Serla och plocka kottarna med hundbajspåsar. En efter en. Mumma kardemumma, det är ju helt natuuurligt att gegga sin egen avföring. Njet, det är det tamefan inte. Jag har fortfarande inte undersökt om det var någon som utforskade den där lilla rastplatsen bakom busken, men Pernilla pratade rätt glatt om saken under promenixen hem i morse. "Alltså, Maria... Vet du om det var någon som bajsade inatt?" "Nej Perny... Det vet jag faktiskt inte". "Det skulle ju vara rätt kul att veta". "Nej Perny, det skulle det inte". 
  Under kvällen grillade vi hamburgare. Eller... Anna grillade hamburgare medan vi andra stod och glodde. Hundrafemtio stycken. Missberäkningar gjorde dessvärre att grillarna inte räckte till, så jag antar att hälften av oss mosade griskött a la natura. Härliga, tinade, råa grisburgare. Ljuvligt. Sen kom natten... minusgraderna... köldskakningarna... klagoropen... Jag sov som en prinsessa på spikmatta och bevittnade myteri vid fem i morse:

(viskningar): Hej... Schhhh... Hej... Jag skulle vilka ha en taxi till Hovs Hallar.
(viskningar): Men snälla... Schhh! Kan ni inte göra ett undantag? Vi fryser ihjäl.
(viskningar): Hovs Hallar.
(viskningar): Ja... Precis. Nej... Nej... Inte hotellet.
(viskningar): ... En jävla parkering. Vi sover utanför hotellet, på en jävla parkering.
Åsa: Maria, ska du med hem? Vi har plats för en till.
- Eh.. Jag... Jag... Sover de andra?
Åsa: Ja, vi sticker.
- ...
Åsa: Kom igen. Du kommer dö.
- ... ...
Åsa: ...?
- Helveteee. Jag kan inte. Mitt samvete kan inte.

... och så kom det sig att åtta elever deserterade från den diktatoriska uppslutningen på parkeringen utanför hotellet vid Hovs Hallar. Utan mig, och mitt samvete. Så här i efterhand är det rätt lätt att falla tillbaka på att bekvämligheten kanske inte alls var så dum ändå. Så vi säger det: bekvämligheten var helt fantastisk, vi hade en helt underbar upplevelse och det är säkert förbannat skönt att skita i naturen. Yes. Do it!

Tisdag, 10e Mars

AR Rahman&The Pussycat Dolls Ft Nicole Scherzinger- Jai Ho! (You Are My Destiny)

Titta. Nu finns min bollywoodfavorit så man förstår den också. Wiiie!

Tisdag, 10e Mars

Home, sweet home


Damn. Jag dog nästan, nästan, under campingturen. En helt fruktansvärt otroligt händelsefattig vandring kombinerat med tältuppsättning i svinkyla, slumring på stenmatta, matrekord och förfrusna kroppsdelar. Mycket spännande I must say. Jag ska bara ringa några små samtal och dra igenom en kort tupplur, mitt huvud kör en ofrivillig headbanging, seeen ska jag försöka knappa ner några rader till er sugarcanes. Stay tuned. Smack.

Tisdag. 10e Mars


O Herrejävlar. Den där Göran Persson har legat i med smygreklamen.


Söndag, 8e Mars

Lover's side of town



Jag har hittat min Mr. Moonlight.

Söndag, 8e Mars

Click


Heyaaa. Det blev en stadig hemmapärla på Forellvägen igår. Nio söta snäckor drån Vinslöv tankade bärs för fulla muggar, vrålade Winnerbäck och krossade både det ena och det andra de kunde komma åt. Otroligt mysiga människor måste jag säga. Jag såg mest ut som ett yrväder och försökte dynga ner mig totalt, men efter åtta Heineken i magen och inte en blekaste förnimmelse av fylla så gav jag upp. Även en manlig kvinna har sin pissblåsa att vårda med omsorg. Efter trettio raka störtlöp upp och nedför trappen, upp till tjotan, så gav jag vika. Jesus Christ liksom. Som att köra störtlopp baklänges. Man orkar verkligen bara ett visst antal.

Tanken nu är att jag ska plugga. Egentligen alltså. Men efter att ha suttit här i ungefär sju timmar, klickat igenom myspace en fjorton gånger och gjort Mr. Moonlight officiell så har jag kommit i underfund med: Att det struntar jag i. För i morgon ska vi vandra tjugo mil i ösregn och tälta med Akademin. Obligatorisk närvaro. Det räcker gott och väl för att slå ut mitt blodomlopp och ge mig hjärtstillestånd innan första etappen är avklarad. Who wants to die i förtid? Mördareee. Men jag har en plan. En väl utarbetad sådan. Jag ska ta på mig Bosses lumpenkläder från 1983, sno morsans kvastskaft, doppa skallen i målarlådan, smyga ut till garaget och förvandla mig.

Till Rambo.

Söndag, 8e Mars

Fantastiskt.

- Alltså.. Bosse. Du bara måste se det här.
Bosse: ...
- Elva år! Elva år! ... Det kan tamefan inte vara normalt.
Bosse: ...
- Han har lirat gura i två år. Jag vet inte vad jag ska säga.
Bosse: ...
- Är det han gör svårt?
Bosse: ... Svårt?
-Ja?
Bosse: Nej. Det är nästan omöjligt.

Sungha Jung
- With Or Without You:

Mission Impossible Theme:

The Boxer:

When The Children Cry:

Nu bölar jag.

Fredag, 6e Mars

Till alla mina pumor, min BFF, mina guldgossar... och tigern.
Ni gör mig. Jag tycker om er så mycket!

Joshua Radin- Friend Like You.


I like the way you're not afraid
You've got the world planned in your mind
People say you cannot do it
But they don't know a friend like you

The girl you love has gone away
Still too young to know her heart
She'll return her love renewed
Cause she'll never find a friend like you

When I had no one to call
All the world had shut me down
I showed up at your door so blue
Thank God I had a friend like you

Any times I've gone without
A home, a meal, a pair of shoes
If you had three you'd give me two
There aint no other friend like you

Fredag, 6e Mars

Lite lagom fredagstrött.
Ska hoppa över till grannen och dega ner mig med Båstads herrsällskap. Mina små karlar. och jag tar läppen med mig. Min böldpestinvaderade lilla överläpp (Ha!).

Justfan! Öppet hus med Akademin i morgon. Norrvikens Trädgårdar.
Be there och dra några torra skämt med mig. Jag står i KÅR-båset och poppar klyschiga dängor och slänger ut flygblad om Sommarstad Båstad. I morgon heter vi "Linda Johansson" på min namnskylt. Jag slarvade bort min egen efter tre dagar i plugget och har totalt glömt bort att beställa en ny. Bara så ni vet om ni skulle uppmärksamma en svarthårig kvinna med en vägbula på käften. That's me. Kom gärna fram och hälsa på oss. Mig och böldläppen alltså. Vi sticker ut, går inte att missa.

Very Welcome.


Fredag, 6e Mars

Välkomna in på Akademin

Marcus och Kajsa. Akademi Båstads lilla korv till maskot:


"Mig"... Här bjuder jag på lite västmanländska. Only for yooou:

Fredag, 6e Mars

Frulle a la Fredag

Mackan kom på guldbesök och käkade Saman-banan till frukost.


... och så här missnöjd blev Saman när han fick veta att Mackan mosat en klase bananas som blivit uppkallad efter honom:

Torsdag, 5e Mars

Tyler Hilton- Missing You.

Mums.

Torsdag, 5e Mars

Om man går igenom Empas bilddatabank så hittar man några av våra bravader.
Plus några till...
Vodafone Xpress, Willys i Bro. 2005:


Kvällen vi miste respekten för champagne
(Empa somnade i duschen och hulkade ringar i toastolen):


SanFrancisco by 2004:

Empa by yesterday:

... och:


... Frågan alla ställer sig: Bör man förvånas?

Torsdag, 5e Mars

Hjärtskärande

Jag och Empa har movienight. Ett kungligt sådant.

Empa: Alltså... Har du sett Dannes och Vickans engagement?
- Nej. Är den nåt att se?
Empa: Du... You have to see it!
- Ofan.

Två minuter senare.

- Hehe. Kolla kungens brallor.
Empa: Hehe.
- Hehe. Kolla Dannes högra öga. Helt cp fan.
Empa: Hehe.
Empa: Hehe. Kolla fusklappen!
- Hehe.
Empa: Hehe. Kolla, kungen har ryck i benet.
- Hehe.
Empa: Hehe. Well planned love liksom. Tänk om jag kunde vara lika känslosam.
- Hehe.
Empa: Men fan... Det är ju preciiis som upplägget på min kommande förlovning. Tänk dig farsan i Harleyjacka och morsan med ciggen i käften.
- ... och fusklappar.
Empa: Hehe.
- ... Det kommer aldrig hända.
Empa: ... Ciggen eller fusklapparna?
- ... Att du förlovar dig.

Torsdag, 5e Mars

Mitt andra jag: Herpesmäry med fotbollsmundering.

Nu ska jag köra till Båstad. Som ett SKOTT!
Empa är på besök! Min sköna... hur var det man sa nu igen?
Min sköna... Höna?


Onsdag, 4e Mars

Heeeej!

Min bil har inga framdäck. De kommer i morgon. Gubbarna på verkstaden skrattade åt min ferrari, sa att den var liten och sånt. Jag höjde lite på högra brynet och hotade med att gnugga läppen på deras könsorgan. Då höll de käften.
Herrejävlar vilken andnöd. Så otroligt uttråkad här i Ängelholm! Nu tar jag mitt herpes, snor mammas kärra och åker hem till Båstad. Fotbollsträning med byalaget och Taggen vid halv sju. Jag ska kicka smalben och jaga pussar i målområdet. Wiee!

Onsdag, 4e Mars

Damerna i min examinationsgrupp har bestämt att vi ska sitta på biblioteket och plugga. Jag får panik i bibliotek. Det är alldeles för tyst. Så mamma ska bända in mig i en psykdräkt med tvångsbindel, dra över en munkavel och lägga mig i en sopsäck. That's it för nu. Jag har i-i-i-n-g-e-n-t-i-n-g relevant att dela med mig av för tillfället.


Onsdag, 4e Mars

Tiger, den här är till dig:

Kings Of Leon- Closer.

Onsdag, 4e Mars

Steve Reynolds- Mistaken Identity.

Jag har en herpesblåsa på min överläpp. Den lille jäveln. Jag har bra lust att ta en nål och döda honom långsamt, men då skulle jag också genomlida ett helvete. Så det struntar jag i. Jag tänkte köpa nya däck till min bil istället. Bosse sa att det var en nödvändighet i morse. Han hittade tre pyspunkor på fyra möjliga. Jag bara: Jaha? Sen bara: JAAAAAAAAAAAAA! NYA DÄCK! Tänk er. Nya, fina, gummikulor till min Ferrari.

Jag hatar min bil, av hela mitt hjärta.

Tisdag, 3e Mars

Har ni sett Slumdog Millionaire?
Soundtracket från start till mål är kung på marknaden.

AR Rahman- Jai Ho.

Tisdag, 3e Mars

Sorry.
Jag har varit bortrest och förbannad.

Min dator är död.
Stendöd.
Har verkligen gjort allt i min makt för att väcka honom. Knappat på varenda liten elektron, gungat fram och tillbaka på skärmen och slagit knytnäven i tangentbordet. Svinhårt. Så nu tänker jag slunga skiten i väggen, hoppa lite på den och köra ett försäkringsbedrägeri. Otroligt smidigt.

Är i Ängelholm och lurar. Ska precis ta och sno åt mig soffan, gallskrika och gnugga av skallen på min katt. Är verkligen på humör för att jävlas med någon. I morgon är det ombesiktning på min ferrari. Mitt bästa köp någonsin. Vi har väl slungat ut en tjugo tusen på lite operationer, upplivningsförsök och tillputsningar sedan i somras. Så otroligt skönt. Ja, jag tänker tamefan köra sönder hela skiten och reparera den tills jag dör. Meeera Ferrarro, bring it on buddy. Ge mig meeeera! Det är en sak alla ska ha i bakhuvudet när det gäller bilar: Svagheten sitter inte i däcken, utan i betraktarens ögon. Jag älskar min bil, av hela mitt hjärta. Jag är inte den som är den. Men det är också en sak alla bör lära, speciellt ni som faller för blickfånget snarare än hålet i plånboken:
Om man inte vill köpa annat. Någonsin. Så köp en Ford KA.
Jag rekommenderar det verkligen.


Brett Dennen- Ain't gonna lose you.

RSS 2.0